kayhan.ir

کد خبر: ۸۰۶۳۹
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۴
رهبر یک حزب صهیونیستی:

اسرائیل در آستانه یک جنگ داخلی ناشی از نفرت، نژادپرستی و جهالت است

رئيس حزب مخالفان کابینه نتانیاهو هشدار داده که تشدید نژادپرستی در میان صهیونیست‌‌ها کار را به جایی رسانده که احتمال بروز جنگ داخلی را هم افزایش داده است.

 

به گزارش قدس، به نقل از خبرگزاری فلسطینی «معا»، «اسحاق هرزوگ» هشدار داد که نفرت و نژادپرستی در جامعه صهیونیستی در حال افزایش است و این موضوع شرایط را برای خشونت‌های بیشتر در آینده باز می‌کند. وی در ادامه هشدار داد «ما در آستانه یک جنگ داخلی ناشی از نفرت، نژادپرستی و جهالت هستیم و کشتار، قتل و نیستی به زودی گریبانگیر اسرائیلی‌ها را خواهد گرفت.»
هرزوگ به انتصاب اخیر «ایال کریم» به عنوان خاخام ارشد ارتش رژیم صهیونیستی هم اشاره کرد و گفت: «خاخام‌هایی در اولویت قرار می‌گیرند که مجوز تجاوز به زنان در طول جنگ، خشونت علیه اعراب، یهودیان سفاردی یا اشکنازی را صادر می‌کنند.»وی در ادامه تاکید کرد: «دانه‌های نفرتی که دولت اسرائیلی می‌کارد به زودی به جنگ داخلی منجر خواهد شد.»این اظهارات در حالی صورت می‌گیرد که روزنامه تایمز اسرائیل نیز اعلام کرده کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی روز گذشته با لایحه اخراج نمایندگان عرب از کنست موافقت کرد. تصویب این لایحه بار دیگر سیاست نژادپرستانه  رژیم صهیونیستی را نشان داد. نتانیاهو در واکنش به تصویب این لایحه از آن استقبال کرده و گفته، این لایحه مجالی برای صحبت‌های بیهوده نمایندگان عرب باقی نخواهد گذاشت. گفتنی است اقدامات آپارتاید و نژادپرستانه رژیم صهیونیستی تمامی ندارد و هر روز بر دامنه آن افزوده می‌شود. روزی نیست که خانه فلسطینی تخریب و به آتش کشیده نشود و خانواده‌ای آواره و بی‌خانمان نشود. این سیاست‌های نژادپرستانه در سایه سکوت و انفعال حکومت‌های مرتجع عرب منطقه و در رأس آن عربستان و قطر صورت می‌گیرد. حکومت‌هایی که با اتحاد و هماهنگی خود می‌توانستند هرگونه توطئه‌ای علیه فلسطینی‌های مظلوم را بایکوت کنند و رژیم صهیونیستی را از صفحه روزگار محو سازند.