kayhan.ir

کد خبر: ۸۰۵۹۴
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۸
معاون وزیر آموزش و پرورش:

27 هزار معلم جدید مهرماه امسال جذب آموزش و پرورش می‌شوند

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: مهر ماه امسال، حدود 27 هزار نفر نیروی جدید وارد آموزش و پرورش می‌شوند.


همدان- خبرنگار کیهان:

علی زرافشان در گفت‌وگو با خبرنگاران در همدان افزود: از این تعداد 13 هزار نفر در دوره ابتدایی مشغول به کار می‌شوند و 5 هزار نفر از قبول شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش نیز جهت آموزش کودکان استثنایی، تربیت بدنی، امور تربیتی و مشاوره جذب خواهند شد.
وی ادامه داد: همچنین تعداد 9 هزار نفر فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان پس از گذراندن آموزش‌های تکمیلی در ترم تابستانی از اول مهر امسال وارد مدارس می‌شوند. وی اضافه کرد: بحث هدایت تحصیلی دانش‌آموزان که از سال دوم متوسطه سابق به دوره اول متوسطه فعلی منتقل شده، صرفاً به معنی انتخاب رشته نیست بلکه یک مسئله ملی و امر مهمی است که باید مورد توجه بیشتری قرار بگیرد. وی یادآور شد: مطابق برنامه‌ریزی‌ها، باید حدود 54 درصد دانش‌آموزان در رشته‌های نظری، 20 درصد در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و 26 درصد در کار و دانش مشغول به تحصیل شوند که هدایت تحصیلی نیز در همین راستا و براساس نیازهای جامعه انجام می‌شود چرا که در حال حاضر رشته ریاضی دچار افت کمی شده و اگر این روال ادامه یابد علوم پایه ما در آینده دچار مشکل می‌شود.
زرافشان اعلام کرد: در سال تحصیلی 95-96، تعداد 3 میلیون نفر دانش‌آموز در دوره متوسطه دوم تحصیل می‌کنند و 500 هزار نفر نیز دوره پیش‌دانشگاهی را خواهند گذراند.
وی با اشاره به کاهش 500 هزار نفری تعداد دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم، گفت: این کاهش باعث آزادسازی برخی ظرفیت‌ها از قبیل فضا و معلم و مربی و تجهیزات خواهد شد که به ساماندهی در به کارگیری برخی از این ظرفیت‌ها نیاز داریم و در آموزش نظری می‌توانیم برخی مدارس دو نوبتی را به یک نوبته تبدیل کنیم. وی درباره تخصیص برخی اعتبارات به آموزش و پرورش، خاطرنشان ساخت: امسال جهت تأمین تجهیزات مدارس و وسائل کارگاهی آموزشگاههای فنی و حرفه‌ای و کار دانش معادل 140 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده و 14 میلیارد تومان نیز پیش‌بینی بودجه از محل 2 درصدی فروش گاز است و 34 میلیارد تومان بودجه خاص برای هنرستانها پیش‌بینی شده است.
زرافشان، ادامه داد: در سال تحصیلی 95-96، استقرار پایه دهم را خواهیم داشت و هم اکنون نیز برنامه جدول مواد درسی پایه دهم در شورای عالی آموزش و پرورش تصویب شده و بخش عمده مواد آموزشی این پایه آماده است.
وی از ارائه دروس جدید در پایه دهم مدارس خبر داد و افزود: سواد رسانه‌ای، کارآفرینی انسان و سلامت و انسان و محیط زیست از دروس جدید است که پیش از آغاز سال تحصیلی جدید کتاب‌های جدیدالتألیف در اختیار معلمان این دوره قرار می‌گیرد. وی افزود: برای سال تحصیلی جدید تعداد 130 میلیون جلد کتاب درسی چاپ و از 15 شهریور ماه نیز توزیع کتابها در استان‌ها آغاز می‌شود.