kayhan.ir

کد خبر: ۸۰۴۸۳
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۹

بیست و هفتمین نشست سران اتحادیه آفریقا با صدور بیانیه ضدصهیونیستی به کار خود پایان داد

رهبران کشورهای آفریقایی چند روز پس از سفر نتانیاهو به کشورهای آفریقایی و در پایان بیست و هفتمین نشست سران اتحادیه آفریقا در بیانیه‌ای خواستار پایان محاصره غزه و توقف شهرک‌سازی‌های اسرائیل شدند.


به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری الجزیره، در این نشست که روز گذشته با حضور نزدیک به 30 رئیس دولت از کشورهای آفریقایی در کیگالی پایتخت «رواندا» برگزار شد شرکت‌کنندگان بر اعزام نیرو به سودان جنوبی برای ترک مخاصمه، لغو فوری محاصره غزه و توقف شهرک سازی‌های رژیم صهیونیستی تاکید کردند. رهبران آفریقایی ادامه اشغال فلسطین از سوی رژیم صهیونیستی را هم محکوم و تاکید کردند که همچنان از فلسطین حمایت خواهند کرد.
رهبران کشورهای آفریقایی همچنین شهرک سازی‌های غیرقانونی رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطین به ویژه در کرانه باختری و قدس اشغالی و نیز بلندی‌های اشغال‌شده جولان سوریه را محکوم کردند.
اخیرا بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سفر به چند کشور آفریقایی از جمله اوگاندا و اتیوپی مدعی شده بود که کشورهای اتحادیه آفریقا تمایل زیادی دارند که اسرائیل را به عنوان عضو ناظر به عضویت بپذیرند در حالی که این کشورها اعلام کردند نه‌تنها تمایلی به عضویت این رژیم دراتحادیه آفریقا ندارند بلکه استقبال گرمی هم از نتانیاهو به عمل نیاورده بودند!