kayhan.ir

کد خبر: ۸۰۳۶۴
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۶
مدیرکل امنیت داخلی فرانسه:

در آستانه یک جنگ داخلی هستیم

مدیرکل امنیت داخلی فرانسه با اشاره به حوادث تروریستی پی در پی فرانسه تصریح کرده که فرانسه در آستانه یک جنگ داخلی قرار دارد.


بامداد جمعه گذشته « محمد الحویج بوهلال» 31 ساله  که به گفته پلیس اصالتی تونسی با تابعیتی فرانسوی داشت با راندن کامیون به سمت مردمی که برای تماشای  جشن های روز ملی فرانسه در شهر «نیس» به خیابان آمده بودند 84 نفر را کشت 202 تن را زخمی کرد.بعد از این عملیات تروریستی بار دیگر انتقادها از دولت فرانسه به خاطر ناتوانی در مقابله با این حملات تروریستی بالا گرفته. مقامات امنیتی فرانسه اما هشدار داده اگر فکری نشود احتمال شروع  جنگ داخلی در فرانسه بعید نخواهد بود. «پاتریک کالور»، مدیرکل امنیت داخلی فرانسه گفته: وضعیت آنقدر وخیم و شکننده است که یک حمله تروریستی بزرگ دیگر ، به یک واکنش شدید منجر شود.وی خطاب به اعضای کمیسیون پارلمان فرانسه هم گفت: «ما در آستانه جنگ داخلی قرار داریم. فکر می‌کنم یک رویارویی در خواهد گرفت. حتی با وقوع یک یا دو حمله این رویارویی شدید رخ خواهد داد. در نتیجه این خطر همه ما را ملزم می‌سازد تا خطرات احتمالی را پیش بینی کنیم.»
این هشدار کالور به دنبال نگرانی‌های مشابه ابراز شده از سوی روسای پلیس، ارتش و کارشناسان امنیتی سراسر اروپا مطرح شده است. فرانسه یکی از طرفداران دو آتشه براندازی نظام سوریه بود که برای رسیدن به این توهم، بدون هیچ محدودیتی از تروریست‌های تفکیری حمایت کرد و آنها را تقویت نمود!
خبر دیگر از فرانسه این که نخست‌وزیر این کشور  در ادامه افزایش انتقادها  از عملکرد دولت در مبارزه با تروریسم دیروز در جریان حضور در خیابان محل وقوع حمله تروریستی نیس جهت شرکت در مراسم سکوت یک دقیقه‌ای گرامیداشت یاد قربانیان، از سوی حاضران در محل هو شد.