kayhan.ir

کد خبر: ۸۰۳۵۹
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۶
ادامه سرکوب وحشیانه مردم از سوی ارتش هند

فریاد مسلمانان مظلوم کشمیر: به دادمان برسید

رهبر مردم کشمیر هند ضمن درخواست از جامعه جهانی برای ارسال دارو و مواد غذایی برای مسلمانان کشمیر به نمایندگی از مسلمانان کشمیر از سازمان ملل خواست درباره جنایات ارتش هند علیه مردم این منطقه تحقیقات فوری و بی‌طرفانه‌ای را آغاز کند.


سرویس خارجی -

«سیدعلی گیلانی» رهبر مردم کشمیر هند با ارسال نامه به اتحادیه اروپا، سازمان همکاری اسلامی، سازمان ملل متحد و سازمان سارک درخواست کرد که درباره جنایات ارتش هند علیه مردم کشمیر تحقیقات فوری و بی‌طرفانه انجام شود.
سیدعلی گیلانی رهبر مسلمانان کشمیر متن نامه خود را برای سازمان‌های مختلف رئیس‌جمهور ایران، نخست‌وزیر ترکیه و پادشاه عربستان نیز ارسال کرد و از رهبران کشورهای جهان خواست، به داد مردم مسلمان کشمیر برسند.
امروز دهمین روزی است که تظاهرات مردم کشمیر علیه سرکوبگری و خشونت‌های ارتش هند ادامه دارد و به دنبال اعلام حکومت نظامی و منع رفت‌و‌آمد این منطقه با کمبود شدید دارو، مواد غذایی و مایحتاج ضروری مواجه شده است.
مخابرات، اینترنت و کلیه شبکه‌های خبری قطع است و هیچ روزنامه و رسانه‌ای در کشمیر منتشر نمی‌شود.
این در حالی است که «میرواعظ عمر فاروق» و «محمد یاسین ملک» از دیگر رهبران کشمیری از مردم درخواست کردند که تسلیم نشوند و به تجمعات و تظاهرات ادامه دهند.
به گزارش فارس، رهبران کشمیری با پخش اعلامیه در سراسر کشمیر، به مردم هشدار دادند که دشمنان سعی دارند با انحراف افکار عمومی، اتحاد و نظم آنها برای ادامه تظاهرات و اعتراض را به چالش بکشند، بنابراین مردم باید در این زمینه هوشیار باشند.
حدود 10 روز پیش «برهان وانی» از رهبران کشمیری که عضو گروه حزب مجاهدین بود توسط نیروهای ارتش هند کشته شد و تظاهرات مردمی که از وی حمایت می‌‌کردند با شدت بیشتری ادامه پیدا کرد.
در این مدت تاکنون 40 نفر کشته و بیش از  هزاران تن از اعضای شرکت‌کننده در این تظاهرات‌ها زخمی شده‌اند.
نیروهای ارتش هند از گلوله‌های پلاستیکی و ساچمه‌ای برای سرکوب تظاهرات‌ها استفاده می‌کنند که سبب مجروح شدن بیشتر مردم از ناحیه چشم شده است و برخی از تظاهرکنندگان نیز حداقل از یک چشم نابینا شده‌اند.
در سال‌های 2008 و 2010 نیز تظاهرات‌های مردم کشمیر به اوج خود رسید اما این بار با شدت بیشتری انجام می‌شود و نیروهای امنیتی و ارتش از خشونت بیشتری استفاده می‌‌کنند.