kayhan.ir

کد خبر: ۸۰۳۵۷
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۶

بشار اسد: از جانفشانی‌های ایران و حزب‌الله بسیار سپاسگزارم

رئیس جمهور سوریه در دیدار با رئیس جنبش مردمی لبنان از «فداکاری‌های ایران و حزب‌الله» تقدیر کرد و گفت همکاری‌ها بین ایران، روسیه، حزب‌الله و سوریه با قدرت ادامه دارد.


به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه روز یکشنبه با هیئت «جبهه عربی پیشرو» به ریاست «نجاح واکیم،» (یک جنبش مردمی در لبنان) دیدار کرد. رئیس جمهور سوریه در این دیدار اعلام کرد، رویارویی‌های کنونی در سوریه هیچ‌گونه سازشی را پذیرا نیست و گروه‌های مسلحی که از سوی طرف‌های خارجی مدیریت می‌شوند، تنها از سوی ارتش با آنها مقابله می‌شود. وی همچنین ابراز خوشبینی کرد «دستاوردهای میدانی بیشتری در سوریه» کسب شود. «بشار اسد» در ادامه تصریح کرد: «اتاق عملیاتی که ارتش سوریه را با هم پیمانانش از ایران، روسیه و حزب‌الله جمع کرده، بدون توقف در حال فعالیت است».
وی همچنین موضع روسیه را «مهم و اساسی» و «در جانب منافع سوریه» قلمداد کرد. «بشار اسد» در این دیدار از نقش روسیه هم تقدیر کرد و آن را «منعکس‌کننده مجموعه‌ای از ارزش‌ها» در کنار منافع این کشور توصیف کرد. «بشار اسد» همچنین اعلام کرد کشور بزرگ سوریه از جان‌فشانی‌های ایران و حزب‌الله در این جنگ بسیار سپاسگزاری می‌کند. «بشار اسد»  در عین‌ حال ابراز امیدواری کرد بخش‌های نظامی ذی‌ربط، به زودی محاصره مناطق شرقی حلب را تکمیل کنند و در حومه‌های دمشق، حمص و مناطق دیگر پیشروی‌های بیشتری به دست آورند. «بشار اسد» در بخش دیگری از سخنان خود به «تحولات منطقه» پرداخت و گفت: «آنچه در ترکیه در دو روز گذشته اتفاق افتاد، هنوز مشخص نیست و همگان در خصوص پشت پرده آنچه اتفاق افتاد، سخن می‌گویند. احتمال دارد خود رئیس جمهور ترکیه به دنبال بهره‌برداری از آنچه اتفاق افتاده برای پایان بخشیدن به هرگونه مخالفتی با وی در سازمان‌های نظامی، قضایی و سیاسی در ترکیه باشد.» وی همچنین تصریح کرد «برخی کشورهای عربی با ما مخفیانه به همکاری می‌پردازند و به صراحت به ما می‌گویند از خشم آمریکا و عربستان نگران هستند.» در این دیدار اعضای هیئت لبنانی بر پیروزی سوریه و بازگشت این کشور به عنوان «نوک پیکانی» در بازگرداندن خیزش ملت‌های عربی تاکید کردند. هیئت جبهه عربی پیشرو همچنین تاکید کرد اگر پایدارای ملت سوریه نبود، منطقه امروز اوضاع دیگری داشت.
عملیات حلب
از تحولات میدانی سوریه نیز خبر رسیده که  ارتش سوریه با تسلط بر بخش‌هایی از جاده ارتباطی «کاستیلو» در شمال شهر حلب، حلقه محاصره هزاران تروریست‌ در مناطق شرقی این شهر را تنگ کرده است. علاوه بر این، ارتش سوریه میدان اللیرمون در شمال غرب شهر «حلب» را آزاد کرده است. نیروهای مقاومت همچنین ضمن آزادسازی چند کارگاه در حلب، حملات تروریست‌ها به غرب منطقه «جرف الصخری» واقع در شمال ساختمان‌های کاستیلو را دفع کردند و ده‌ها تن از آنها را از پای درآورند.  عملیات شمال و غرب شهر حلب از سه هفته پیش آغاز شده و تا محاصره کامل تروریست‌ها در درون شهر حلب ادامه خواهد یافت تا هرگونه امداد و لجستیک از ترکیه و استان ادلب به تروریست‌های داخل حلب قطع شود.