kayhan.ir

کد خبر: ۸۰۳۵۶
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۵
با حمله مسلحانه به گروه‌های تروریستی- تکفیری

مردم در موصل پیش از ارتش دست به کار شدند

اهالی دست کم دو منطقه در شهر موصل پیش‌از آغاز مرحله دوم آزادسازی موصل به دست نیروهای ارتش خود وارد عمل شده و عملیات ضدتروریستی را کلید زده‌اند.

 سرویس خارجی-

ساکنان دو منطقه «باب‌الجدید» در مرکز موصل و «حمام العلیل» در جنوب این شهر توانستند پس از درگیری مسلحانه با تروریست‌های تکفیری شماری از اعضای داعش را به هلاکت برسانند و بقیه آنها را از مناطق خود بیرون برانند. در این درگیری‌ها چندین خودروی وابسته به تروریست‌های داعش هم به آتش کشیده شد و مردم توانستند پرچم عراق را در بالای ساختمان‌ها نصب کنند.
این اولین باری است که مردم موصل با تروریست‌های داعش از زمان اشغال این شهر به صورت مستقیم درگیر می‌شوند.اقدامات مسلحانه مردم شهر علیه داعش در حالی است که روز گذشته سرتیپ «عبدالغنی الاسدی» فرمانده یگان مبارزه با تروریسم از پایان مرحله اول آزادسازی موصل خبر داده و از مردم خواسته بود که خود را برای مرحله دوم آزادسازی این شهر آماده کنند.مردم مناطق مختلف موصل اعلام کردند که به زودی تمام ترویست‌ها را از مناطق تحت تسلط خود بیرون خواهند راند.
مقتدا صدر رهبر جریان صدر عراق اما گفته، هر نیروی آمریکایی را که در عملیات آزادسازی موصل شرکت کند هدف قرار خواهم داد.
وی در واکنش به اظهارات جان کری وزیر خارجه آمریکا در خصوص اعزام 560 نظامی دیگر به عراق برای مشارکت در عملیات آزادسازی موصل این اظهارنظر را عنوان کرده است.تحلیلگران معتقدند که آمریکا با این اقدام می‌خواهد از آزادسازی موصل به نفع خود استفاده کند و کارآمد بودن ائتلاف ضدداعش به رهبری خود را به رخ دیگران بکشد چرا که این ائتلاف تا به امروز در مبارزه با داعش موفقیت چندانی نداشته و حتی متهم به حمایت از داعش هم است. آمریکا با این اقدام همچنین می‌تواند ادعا کند، حامی داعش نیست.عملیات آزادسازی موصل از دست داعش از فروردین ماه آغاز شده و در این مدت نیروهای عراقی ده‌ها منطقه و روستا را به کنترل خود درآورده‌اند.
سایر رویدادها
* نیروهای امنیتی عراق یک عامل انتحاری عضو گروه تروریستی داعش را که قصد داشت خود را در کاظمین منفجر کند دستگیر کردند.
* وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با سی‌ان‌ان گفته، گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه در حال فرار است.