kayhan.ir

کد خبر: ۸۰۳۵۵
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۲

قتل 3 افسر نژادپرست آمریکا در لوئیزیانا /مهاجمان 7 افسر را هم مجروح کردند

حمله به پلیس‌های نژادپرست آمریکا ابعاد تازه‌ای گرفته و در جدیدترین حملات در ایالت لوئیزیانای آمریکا 10نیروی پلیس کشته و زخمی شدند.


سرویس خارجی-

چهارشنبه( 16 تیر ) «فیلاندو کستایل»، مرد سیاهپوست 32ساله که همراه نامزد و دختر 4 ساله‌اش در حال رانندگی در یکی از خیابان‌های ایالت «مینه‌سوتا» بود، حین توقف در ترافیک مورد اصابت گلوله پلیس قرار گرفت و کشته شد! «آلتون استرلینگ» سیاه‌پوست دیگری است که یک روز قبل از آن با گلوله افسران پلیس در ایالت «لوئیزیانا» آمریکا جان خود را از دست داده بود قتل این دو سیاه‌پوست اما موجب شد عده‌ای از سیاهان جان به لب رسیده از گسترش نژاد‌پرستی در جامعه آمریکا خود دست به اسلحه شوند. طوری که در جریان اعتراضات مردمی در شهر دالاس ایالت تگزاس یک کهنه سرباز سیاه‌پوست جنگ افغانستان، با شلیک به پلیس 5 تن از آنها را کشت و 7 نفر را زخمی کرد و بدین ترتیب، موجی جدید این بار از سوی سیاهان علیه پلیس نژادپرست آغاز شد.
اما تیراندزی به پلیس دالاس پایان ماجرا نبود بلکه شروعی بر یک سلسله حملات مسلحانه به نیروهای پلیس در سراسر آمریکا بود که آخرین مورد آن دیروز در شهر« باتون روژ» ایالت لوئیزیانا اتفاق افتاد، همان شهری که 11روز پیش «آلتون استرلینگ» سیاه پوست توسط پلیس‌های نژادپرست هدف قرار گرفت.
 به گزارش تسنیم، مقامات ایالت «لوئیزیانا» اعلام کردند «چندین افسر پلیس» هدف گلوله قرار گرفته‌اند و دستکم سه تن از آنها جان باخته‌اند. رسانه‌های محلی نیز  به نقل از دفتر شهردار «باتون روژ» اعلام کردند 8 افسر پلیس هدف این تیراندازی قرار گرفته‌اند. سی.‌ان.‌ان اما اعلام کرده دستکم هفت نفر در این حادثه زخمی شده‌اند. گفته می‌شود این تیراندازی در فاصله اندکی از ساختمان مرکزی پلیس رخ داده است. شاهدان هم می‌گویند فرد مهاجم با اسلحه اتوماتیک خود در خیابان دیده شده و به محض رسیدن نیروهای پلیس شروع به تیراندازی کرده است.
 گزارش دیگری نیز حاکی است مقامات در لوئیزیانا به آسوشیتدپرس گفته‌اند یک مظنون کشته  و یک مظنون نیز زخمی شده است .به نظر می‌رسد دو مظنون دیگر هنوز بازداشت نشده‌اند و پلیس در تلاش برای یافتن آنهاست.گفته می‌شود این تیراندازی در یک مرکز خرید رخ داده است. مقامات پلیس اعلام کردند نیروهای کمکی به محل حادثه اعزام شدند.رسانه‌های آمریکایی از احتمال وجود دومین فرد تیرانداز در این حادثه خبر داده اند.