kayhan.ir

کد خبر: ۸۰۲۷۶
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۶

عملیات گسترده 13 گروه تروریستی در جنوب سوریه شکست خورد

13 گروه تروریستی طی یک عملیات گسترده و مشترک، قصد داشتند به نیروهای ارتش سوریه و مقاومت در منطقه «قنیطره» ضربه بزنند و مناطقی را اشغال کنند، اما با شکست سنگین مواجه شدند.



به گزارش خبرگزاری فارس، جمعه گذشته 13 گروه تروریستی و تکفیری متشکل از «الویه الفرقان»، «فوج المدفعیه»، «جبهه ثوار سوریا»، «انصار الاسلام»، «برکان حوران»، «لواء السبطین»، «بدر الاسلام»، «احرار الاسلام»، «اجناد الشام»، «شهدا الحریه»، «الفرقه 46»، «توحید حوران» و «لواء الکرامه» در منطقه قنیطره دست به یک عملیات گسترده مشترک  علیه نیروهای دولتی و مقاومت زدند و با این عملیات، قصد داشتند صفوف این نیروها را بشکنند و بر روستاهای «جبا»، «تل البزاقل» و «منط الحصان» مسلط شوند. اما با مقاومت شدید جبهه مقابل مواجه شدند. ساعاتی بعد، جنگنده‌ها، توپخانه و موشک‌اندازهای ارتش به کمک نیروهای دولتی و مقاومت آمدند و مواضع تروریست‌های تکفیری را درهم کوبیدند.
تروریست‌ها پس از اینکه نتوانستند به اهداف خود برسند، مناطق مسکونی روستاهای «جبا» و «خان ارنبه» را هدف قرار دادند. اما این حمله تلفات جانی نداشت.در همین حال، از استان «حلب» در شمال سوریه خبر رسیده، دولت ترکیه پس از وقوع کودتای نافرجام در این کشور، افسران اطلاعاتی خود را از استان حلب فرا خوانده است.پیش از این نیز محور «کاستیلو» که اصلی‌ترین مسیر تدارکاتی تروریست‌ها از ترکیه به حلب بود، تحت کنترل ارتش درآمده بود. در مناطق مرزی سوریه و لبنان هم دیروز ارتش لبنان با سلاح‌های سنگین مثل توپخانه و موشک، مواضع عناصر داعش را در بلندی‌های «رأس بعلبک» و «وادی رافق» هدف قرار داد. این حمله انهدام  مواضع و خودروهای عناصر داعش را به دنبال داشت. در مورد تلفات تروریست‌ها بر اثر این حمله، گزارشی نرسیده است.