kayhan.ir

کد خبر: ۸۰۲۷۱
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۵

هلاکت 180 نظامی ائتلاف سعودی در حمله موشکی انصارالله به جنوب تعز

در تازه‌ترین حمله موشکی ارتش و انصارالله یمن به تجمع مزدوران و متجاوزان ائتلاف سعودی، 180 نظامی به هلاکت رسیدند و صدها تن مجروح شدند.


شنبه شب و  درپی شلیک موشک بالستیک «توشکا» از سوی ارتش یمن به سمت تجمع بزرگ مزدوران و متجاوزان در پادگان «الحجف» در منطقه «المضاربه» در جنوب استان تعز، 180 مزدور سعودی به هلاکت رسیده‌اند. یک منبع نظامی یمنی در این‌باره گفته در بین کشته‌شدگان اتباعی از کشورهای خارجی و سایر کشورهای عربی حضور دارند. براساس این گزارش، این موشک اتاق عملیات متجاوزان در پادگان «الحجف» را مستقیما هدف قرار داده و آن را منهدم کرده است. اصابت موشک به آتش گرفتن خودروها و انبارهای موجود در پادگان منجر شد و این در حالی است به دلیل انفجارهای پی در پی، موجی از وحشت و نگرانی در بین متجاوزان ائتلاف سعودی ایجاد شده است. گزارش شده که تا نیمه‌های شب شنبه هلی‌کوپترهای آپاچی و آمبولانس‌ها در حال انتقال اجساد و مجروحان به سمت عدن بودند. از ابتدای تجاوز عربستان به یمن تاکنون، ارتش یمن ده‌ها بار مواضع عربستان و مزدوران آن در داخل و خارج را با موشک‌های بالستیک هدف قرار داده است که درپی آن صدها تن از نظامیان سعودی و مزدوران این کشور به هلاکت رسیده‌اند و تجهیزات جنگی آنها نیز منهدم شده است.
تحولات سیاسی
از سوی دیگر، در حالی که هیئت مذاکره‌کننده «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی یمن ادعا کرده بود در دور دوم گفت‌وگوهای صلح یمن در کویت حضور پیدا نخواهد کرد، یک منبع عربی به شبکه خبری العربیه گفت گفت‌وگوهای صلح یمن امروز(یکشنبه) از سر گرفته می‌شود. قرار بود گفت‌وگوهای صلح یمن در کویت که به صورت موقت متوقف شده بود، روز شنبه از سرگرفته شود که با کارشکنی‌ هیئت ریاض مواجه شد.  بنا بر گزارش شبکه خبری «المسیره» یمن، هیئت ریاض از ادبیات تند خود در روزهای گذشته عقب‌نشینی و اعلام کرده فورا به مذاکرات صلح در کویت ملحق می‌شود. «اسماعیل ولد الشیخ» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن نیز در آغاز دور دوم نشست صلح یمن گفته «مرحله پیش رو در مذاکرات صلح مرحله حساسی است و زمان تصمیم‌های سرنوشت‌ساز فرا رسیده است.» مذاکرات صلح یمن از اوایل اردیبهشت ماه در کویت شروع و در ماه رمضان دور اول آن پس از 70 روز بدون نتیجه مشخص و ملموسی به پایان رسید.