kayhan.ir

کد خبر: ۸۰۲۷۰
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۵
از ترس تکرار حملات تروریستی فرانسه

انگلیس نیروهای ویژه ارتش خود را از سراسر جهان فراخواند

بعد از حادثه تروریستی «نیس» فرانسه، انگلیس از بیم وقوع حمله‌ای مشابه، به صورت مخفیانه نیروهای ویژه ارتش خود را از سراسر جهان فراخوانده است.


بعد از حادثه تروریستی شهر «نیس» فرانسه که طی آن 84 تن کشته و 202 نفر زخمی شدند، بسیاری از کشورهای اروپایی به وحشت افتاده‌اند. در این بین گزارش شده که  انگلیس از ترس حملات داعش به لندن، سرویس هوایی ویژه خود را که در دیگر نقاط جهان به سر می‌بردند، به کشور بازگردانده است. طبق گزارش خبرگزاری فارس، یک تیم 40 نفره از نظامیان انگلیسی عضو سرویس ویژه ارتش نیز روز شنبه مخفیانه به سمت لندن پرواز کردند. این اقدام بعد از آن انجام گرفت که «ترزا می» نخست‌وزیر جدید انگلیس دستور بررسی‌های امنیتی بیشتر را داد.
طبق اطلاعات منابع آگاه، حدود 100 نفر مشکوک به اقدامات تروریستی در انگلیس زیر نظر هستند اما بیشتر این افراد برای جلوگیری از شناسایی و ردیابی شدن، از گوشی تلفن همراه استفاده نمی‌کنند. خود این مسئله بدین معناست که حادثه «نیس» می‌تواند هریک از این 100 نفر را تحریک کند تا در هر زمانی به اقدامات مشابهی در انگلیس دست بزنند. نیروهای ویژه انگلیسی اخیرا چندین رزمایش انجام داده‌اند تا در زمان لازم، آماده باشند. یک منبع ارشد انگلیس نیز اعلام کرده  «قابلیت سرویس ویژه ارتش بریتانیا بسیار بالاست اما این نیروها تنها در صورتی که پلیس درخواست کمک کند، وارد عمل می‌شوند.» گفتنی است برخی از کشورهای غربی مثل انگلیس و فرانسه وقتی در رؤیای سرنگونی بشار اسد به سر می‌بردند، به حمایت‌های تمام و کمال از تروریست‌های تکفیری پرداختند، بدون اینکه به عواقب تقویت این جانوران وحشی توجه کنند. کارشناسان در همان ایام نسبت به بروز حوادثی مثل حادثه نیس هشدارها دادند اما کسی به این هشدارها توجه نکرد.