kayhan.ir

کد خبر: ۷۹۷۸۳
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۲
در پی حمایت پاریس از قاتلان 17 هزار ایرانی

کمترین برخورد با گستاخی فرانسه قطع رابطه اقتصادی و اخراج سفیر است

با گذشت چند روز از اقدام فرانسه در میزبانی اجلاسی تروریستی که مهمانان آن سابقه‌ای طولانی و پرونده‌ای قطور در تروریسم و جنایت دارند، افکارعمومی کشور بی‌صبرانه منتظر پاسخگویی عملی دولت به این حرکت گستاخانه است. واکنشی که اخراج سفیر فرانسه و قطع روابط اقتصادی، حداقل‌های آن می‌تواند باشد.

سرویس سیاسی -

نمایش گروهک منافقین با حمایت رژیم تروریست‌پرور آل‌سعود و به میزبانی فرانسه در حالی روز شنبه در پاریس برگزار شد که ترکی الفیصل میهمان ویژه این نمایش در سخنانش از مرگ سرکرده منافقین رونمایی کرد.
البته مسعود رجوی همان هنگام که در سال 1360 مبارزه مسلحانه علیه مردم ایران و انقلاب آنها را آغاز کرد، از همان زمان که به دریوزگی از صدام پرداخت، مرده بود. اما نکته جالب توجه در نمایش تازه منافقین دست‌های دشمنان ملت ایران و انقلاب اسلامی بود که در فرانسه به هم رسیده بودند. این بار هم فرانسه نقش میزبان را برای طیفهایی از تروریستها، پدرخوانده‌های تروریستها و یا حامیان آنها داشت. البته این موضوع تازه‌ای نیست و فرانسه پرونده‌ای سیاه در دشمنی با مردم ایران دارد؛ از پناه دادن به گروهکهای معاند و تروریست گرفته تا اعمال تحریمهای ضدانسانی علیه مردم ایران و نقش ویژه این کشور در مذاکرات هسته‌ای و سنگ‌اندازی در مسیر آن، چنانکه مقام معظم رهبری از آن به ایفای نقش پلیس بد در مذاکرات تعبیر کردند.
مامور ارشد اطلاعاتی؛ سفیر جدید فرانسه در تهران
سفارت فرانسه از سالهای گذشته همچون سفارت انگلستان نقش ضد امنیتی خود را ایفا کرده است. یکی از فعالیتهای سفارت فرانسه در تهران در حوزه فرهنگی شامل شناسایی افراد معلوم‌الحال و اهدای نشان به آنها بوده است. از سال 1388 نیز این کشور به مأمنی برای اصلاح‌طلبان فراری و اعضای متواری گروهک ملی - مذهبی تبدیل شده است از دیگر سو انتخاب «فرانسوا سنمو» از طرف دولت فرانسه به عنوان سفیر جدید این کشور در تهران حائز اهمیت و شایان توجه است. فرانسوا سمنو رئیس دایره اطلاعات در اداره کل امنیت خارجی فرانسه به عنوان مهمترین سرویس اطلاعاتی این کشور طی سال‌های 2012 تا 2016 بوده است.
حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در بهمن ماه سال گذشته پس از بازگشت از فرانسه در برنامه زنده تلویزیونی گفت: «رئیس جمهور فرانسه در نشست خبری به صراحت اعلام کرد که یکی از اهداف ما در ایجاد رابطه با ایران اشتغال جوانان ایرانی است!»
لاف فرانسوا اولاند برای اشتغالزایی در ایران!
لاف فرانسوا اولاند درباره ایجاد اشتغال برای جوانان ایران در حالی بود که فرانسوی‌ها به شدت با معضل بیکاری دست به گریبان بودند. نرخ بیکاری در فرانسه در سه ماهه سوم سال گذشته میلادی روندی صعودی به خود گرفته و به بالاترین حد خود طی ۱۸ سال اخیر رسیده بود. براساس داده‌های موسسه ملی آمار و مطالعات اقتصادی فرانسه نرخ بیکاری در آن زمان به رقم 6/10 درصد جمعیت فعال این کشور رسیده بود. این نرخ در مقایسه با یک سال گذشته 2/0 درصد افزایش داشت. این آمار معادل افزایش ۷۵ هزار نفری تعداد افراد بیکار است. این رقم برای اولین بار طی هشت سال اخیر از میانگین نرخ بیکاری در منطقه پولی یورو فراتر رفت.در این بین نرخ بیکاری بین افراد رده سنی ۱۵ تا ۲۴ سال به رقم 6/24 درصد جمعیت این قشر می‌رسد. این آمار مایوس‌کننده در حالی است که دولت اولاند اولویت خود را مهار نرخ بیکاری در کشور اعلام کرده بود.
اولاند در حالی از اشتغال‌زایی برای جوانان ایرانی سخن گفت که نگاهی به وضعیت اقتصادی کشورش گویای واقعیت‌های قابل تاملی بود. چند روز قبل از اظهارات اولاند بلومبرگ در باره اوضاع فاجعه‌آمیز اقتصاد فرانسه نوشت: «قدرت خرید خانوارهای فرانسوی در سه ماه پایانی سال گذشته میلادی ۴دهم درصد کاهش نشان می‌دهد و از سویی دیگر هزینه‌های دولتی این کشور با ۴ دهم درصد افزایش روبرو شده است. رشد اقتصادی دومین اقتصاد بزرگ اروپا یعنی فرانسه همچنان با کندی هر چه بیشتر در جریان است. براساس گزارش اداره آمار فرانسه، رشد اقتصادی این کشور در سه ماه پایانی سال گذشته میلادی تنها «۲ دهم درصد» گزارش شده است.»
تولید فرانسه در سه ماهۀ اول سال جاری بعد از رقم ناامیدکنندۀ 0/4 درصد برای پایان سال 2012 به میزان 0/1 درصد کاهش یافت.  کاهش تولیدات صنعتی رقم 0/3 درصد، و تولیدات در بخش ساخت و ساز نیز 0/8 درصد را نشان می‌داد. سرمایه‌گذاری برای پنجمین ماه متوالی (با 0/9درصد) کاهش یافته بود. بسیاری از شرکت‌ها میزان سرمایه‌گذاری خود را از 0/8 درصد به 0/7 درصد کاهش داده‌ بودند که این مسئله شامل سرمایه‌گذاری دولت و همچنین خانوارها نیز می‌شد. در سه ماهۀ اول سال جاری حجم صادرات شاهد کاهش 0/5 درصد بوده است که البته در مقایسه با سه ماهۀ قبل(0/7 درصد) از کاهش برخوردار بوده است و همین مسئله در تولید ناخالص داخلی فرانسه و سهم صادرات در آن تأثیر داشته است.
وضعیت نابسامان اقتصادی فرانسه باعث شده این کشور بطور مداوم شاهد اعتراضات خشن و آشوب‌های خیابانی باشد. نمونه‌ای از آن که از قضا همزمان با حضور آقای روحانی در پاریس رخ داد، اعتصاب و اعتراض تاکسی‌داران بود که به خشونت کشیده شد.  
بازگرداندن امید به فرانسه با قراردادهای ایران
در چنین شرایطی اولاند از ایجاد اشتغال برای جوانان ایرانی دم می زند اما نکته اصلی این است که بر خلاف لاف اولاند در مورد ایجاد شغل برای جوانان ایرانی این فرانسه بود که از این قراردادها منتفع میشد. چنانکه شرکت هواپیما سازی ایرباس و شرکتهای خودرو سازی فرانسه که در آستانه ورشکستگی و یا تعدیل گسترده نیروهای خود بودند با این قراردادها جان تازهای گرفتند و از طرف دیگر بازار ایران از تولیدات فرانسوی مثل لوازم آرایشی انباشته شد. انعقاد قراردادی به ارزش بیش‌ از بیست میلیارد دلار با شرکت ایرباس و توافق‌های صورت گرفته با شرکت‌های خودروسازی فرانسه به حدی به بازار راکد این کشور کمک کرد که برخی از رسانه‌ها از آن به عنوان تدبیر دولت یازدهم برای بازگرداندن امید به بازار فرانسه یاد کردند.
با این حال و پس از نهایی شدن برجام و سفر هیئت‌های عالی رتبه دو کشور فرانسه همچنان به خصومت خود علیه ایران ادامه میدهد و دولت اولاند در راستای ایجاد کار برای اعضای گروهک تروریستی منافقین قدم برداشته و میزبانی آنها را عهده دار شده است.
حمایت رسمی و علنی از منافقین و آرزوی رسمی سرنگونی حکومت ایران مسئله‌ای نیست که بتوان به راحتی از آن گذشت. اگر ایران میزبان گروهی ضد دولت فرانسه بود که در آن به صراحت از براندازی نظام فرانسه سخن گفته می‌شد آیا آنها به همین راحتی از کنار این موضوع می‌گذشتند؟!
پاسخ شایسته
 به گستاخی فرانسوی‌ها
اینکه رجوی مرده یا زنده مهم نیست. اینکه مهمانان سیرک منافقین در پاریس چه کسانی بودند هم مهم نیست. سیرک، سیرک است و همه جور حیوانی در آن پیدا می شود. اما این مهم است که وزارت خارجه ما،دولت تدبیر و امید و دیپلمات ها در مقابل این اقدام گستاخانه فرانسویان چه خواهند کرد. بالاخره اجلاسی مثل اجلاس اخیر منافقین ، یک شبه و دفعتا تشکیل نشده، مقدمات و فراخوان و اعلانی داشته است. یعنی هیچکس خبردار نبوده و وزیر خارجه ما چندی قبل در بی‌خبری مطلق به آنجا رفته است؟! واکنش سفارت ایران در پاریس به این اقدام ضدامنیتی فرانسه چه بوده است؟
قرارداد غرور آفرین! دولت با ایرباس و پذیرفتن ادعای خسارت وشروط پژو و رنو از سوی وزارت صنعت و... را که یادمان نرفته! حقیقتا کدام کشور را سراغ دارید  که بازارش مملو از کالای کشوری باشد که میزبان تروریست ها و زامبی‌های وحشی است که قصد نابودی و براندازی اش را دارند؟!
به راستی این اقدام گستاخانه فرانسه،حتی مستحق یک تشر،مستحق اخراج سفیر ،تهدید به تعلیق روابط اقتصادی هم نبود؟! اگر ایران به یک گروه برانداز فرانسوی،چنین اجازه ای می داد،چه می کردند؟! کافیست واکنش همین غربی‌ها را در قضیه سلمان رشدی به یاد آوریم که چه کردند. در این مورد کمترین برخورد با گستاخی فرانسه قطع رابطه اقتصادی و اخراج سفیر این کشور است.