kayhan.ir

کد خبر: ۷۸۸۶۶
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۲
رئیس کمیته مقابله با محاصره غزه:

آقای بان‌کی‌مون!محاصره غزه با حرف زدن لغو نمی‌شود

رئیس کمیته مردمی مقابله با محاصره نوار غزه به اظهارات دبیرکل سازمان ملل در فلسطین اشغالی واکنش نشان داد و گفت که صرفاً با حرف زدن نمی‌توان محاصره غزه را لغو کرد.



به گزارش ایسنا، «بان‌کی‌مون» طی کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، در تل‌آویو محاصره نوار غزه را «مجازات دستجمعی» خوانده و گفته بود: «ادامه محاصره نوار غزه اقدامات خصمانه را افزایش می‌دهد، مردم را دچار خفقان می‌کند و اقتصاد را از بین می‌برد. چنین سختی‌ها و مشکلاتی قابل قبول نیست.»
این اظهارات اگرچه متفاوت و بی‌سابقه بود اما فقط اظهارات بود! «جمال الخضری» رئیس کمیته مردمی مقابله با محاصره نوار غزه در مواجه با این اظهارات گفت: «این سخنان باید تبدیل به عمل شود تا جلوی وضعیت فاجعه‌بار و خطرناک معیشتی دو میلیون فلسطینی که 10 سال است ادامه دارد، گرفته شود.»
به گزارش خبرگزاری قدس، الخضری افزود: «در حال حاضر باید برای پایان دادن به محاصره غزه، در سطح سازمان ملل تصمیم گرفته شود و اعلام موضع صرف، هیچ فایده‌ای ندارد.» بان‌کی‌مون پس از تل‌آویو، به رام‌الله رفت و با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار و گفت‌وگو کرد.
دبیرکل سازمان ملل در این دیدار، گسترش شهرک‌سازی توسط اسرائیل را غیرقانونی دانست. عباس نیز گفت: «دست ما همیشه به سمت صلحی که بر تشکیل دو کشور! باشد، دراز است، اما مشکل ادامه اشغالگری و شهرک‌سازی اسرائیل است و این دو، صلح مطلوب را نقض می‌کند.»