kayhan.ir

کد خبر: ۷۸۷۸۲
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۱

درآمد 10 میلیونی یک کارآفرین از طریق بسته‌بندی حبوبات

قاسم شفاعتی یک کارآفرین موفق از خطه آذربایجان شرقی است که از طریق سورتینگ حبوبات (تمیز کردن و بسته‌بندی) توانسته ‌ماهانه 10 میلیون تومان درآمد کسب کند.




به گزارش خبرنگار کیهان، این کارآفرین از اساتید دانشگاه پیام نور می‌باشد که به همراه 4 برادر خود اقدام به راه‌اندازی یک کارگاه 210 متری برای سورتینگ حبوبات و نخودپزی نموده است.
شفاعتی علاوه بر 4 برادر خود 5 نفر دیگر را نیز مشغول بکار کرده که ماهانه با کسر حقوق این 9 نفر و سایر مخارج، 10 میلیون تومان درآمد دارد.
وی با بیان اینکه ما با کار صادقانه و کیفیت عالی قصد داریم انقلاب اسلامی را به جهانیان بشناسانیم، گفت: ما قصد داریم محصولاتمان را به کشورهای همسایه و حتی اروپا صادر کنیم زیرا به کار و کیفیت محصولاتمان کاملاً ایمان داریم و معتقدیم که می‌توانیم با محصولات کشورهای غربی رقابت کنیم و بازار کار را از آنها برباییم.
وی عقیده دارد که انقلاب اسلامی را باید در تمامی عرصه‌ها به مردم جهان معرفی کرد یعنی هرکس در هر کاری که هست با خوب انجام دادن آن کار می‌تواند به عنوان یک مسلمان انقلابی معرف انقلابمان باشد.
این کارآفرین با مطالعه و تحقیق پیرامون ضایعات حبوبات مصرفی یک دستگاه سورتینگ ضایعات اختراع کرده تا بتواند علاوه بر اینکه سود بیشتری کسب می‌کند به عنوان یک کارآفرین موفق و انقلابی خدمت ارزنده‌تری به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده باشد.
شفاعتی که به عنوان یک کارآفرین در منطقه خود مطرح است علاوه براین، به کار پرورش ماهی هم می‌پردازد تا از همه توان خود برای خدمت به انقلاب استفاده کرده باشد. این کارآفرین کمبود نقدینگی،‌ نبود بیمه و وجود دلالان در این عرصه را از آسیب‌های کارش عنوان می‌کند و می‌گوید: دولت می‌تواند با شناسایی این آسیب‌ها مشکلات من و امثال مرا مرتفع کند.
شفاعتی همچنین گفت: فرآوری نخود در جهان فقط در دو کشور آسیایی ایران و ترکیه انجام می‌پذیرد، در کشور ما فرآوری محصول نخود به صورت اختصاصی فقط در شهرستان ممقان از توابع استان آذربایجان شرقی انجام پذیرفته و در این منطقه به تنهایی 40 درصد از کل محصول نخود سفید تولیدی کشور تبدیل به نخودچی می‌شود.
محصول فرآوری شده نخود علاوه بر پوشش 40 درصدی بازارهای داخل کشور، 60 درصد نیز به کشورهای اروپایی، آمریکایی و خاورمیانه صادر می‌شود و هر ساله ارزآوری قابل توجهی را به همراه دارد.