kayhan.ir

کد خبر: ۷۸۶۵۵
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۱
ظرف چند سال گذشته

هزاران اسرائیلی برای کسب تابعیت سایر کشورها سرزمین‌های اشغالی را ترک کردند

هزاران اسرائیلی برای به دست آوردن تابعیت کشورهای دیگر تابعیت اسرائیلی خود را لغو کرده‌اند، حال آنکه درخواست تعدادی از آنها نیز رد شده است.


روزنامه یدیعوت آحارونوت اعلام کرده یک گزارش رسمی به دست آورده که نشان می‌دهد به گفته مقامات اسکان و مهاجرت اسرائیل در طی سال‌های گذشته (12 سال) حدود هشت هزار و 308 نفر از تابعیت رژیم صهیونیستی خارج شده‌اند که این تعداد همچنان درحال افزایش است و این درحالی است که لغو تابعیت بسیاری از متقاضیان هم رد شده است.
این گزارش نشان می‌دهد بیشتر اسرائیلی‌هایی که از تابعیت اسرائیل خارج شده‌اند به کشورهای آلمان، آمریکا، اتریش، انگلیس و هلند رفته‌اند.
منابع صهیونیستی مدعی شده‌اند که علت تقاضای اسرائیلی‌ها برای لغو تابعیت مشکلات ناشی از گذرنامه اسرائیلی و ورود به مناطق دیگر است! درحالی که تحلیلگران معتقدند، عدم وجود امنیت در سرزمین اشغالی، بحران‌های پی‌درپی مالی، اقتصادی و سیاسی رژیم صهیونیستی و اختلاف شدید مقامات این رژیم از عوامل اصلی مهاجرت معکوس اسرائیلی‌هاست.
یورش به مسجدالاقصی
خبر دیگر اینکه نظامیان رژیم صهیونیستی روز گذشته ضمن یورش به مسجد الاقصی با جوانان فلسطینی روزه‌دار درگیر شده و درهای مصلا را بستند.
به گزارش تسنیم: به دنبال یورش گروهی از شهرک‌نشینان مسلح به صحن‌های مسجدالاقصی درگیری خشونت‌باری بین نیروهای اشغالگر و نمازگزاران روزه‌دار حاضر در مسجد به وقوع پیوست.
در این یورش که با حمایت نظامیان اشغالگر اسرائیلی صورت گرفت، نمازگزاران بر اثر شلیک گلوله‌‌های پلاستیکی و صوتی زخمی شده و تعدادی از آنها نیز بازداشت شدند.
پلیس رژیم صهیونیستی پیشتر اعلام کرده بود نیروهای خود را در سراسر شهر قدس به منظور حفظ امنیت در ماه رمضان و به ویژه فرا رسیدن روز قدس مستقر می‌کند.
در همین رابطه جنبش جهاد اسلامی فلسطین درپی یورش نیروهای رژیم اشغالگر به مسجدالاقصی و زخمی کردن تعدادی از نمازگزاران در این مسجد، خواستار برگزاری «تظاهرات خشم» علیه تجاوزات صهیونیست‌ها شد.
جنبش حماس نیز تأکید کرده حمله به مسجدالاقصی و تجاوز علیه نمازگزاران در راستای تداوم تجاوزات صهیونیست‌ها و جنگ مذهبی علیه ملت، سرزمین و مقدسات ما است.
دیگر گروه‌های فلسطینی نیز به رژیم صهیونیستی درباره پیامدهای یورش به مسجدالاقصی هشدار دادند.