kayhan.ir

کد خبر: ۷۸۵۵۷
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۵

داعش در کوت افغانستان کودکان را سر برید، زنان را ربود!

گروه تروریستی داعش طی جنایتی هولناک در ولایت ننگرهار افغانستان، با حمله به شهر»کوت»، کودکان را سربریدند و زنان را با خود بردند.


به گزارش خبرگزاری تسنیم، مقامات محلی ولایت ننگرهار در شرق افغانستان اعلام کردند که گروه تروریستی داعش در جنایتی هولناک با حمله به شهرستان «کوت» این ولایت پس از بریدن سر کودکان، زنان را ربوده و باخود بردند.
«نیلوفرعزیز» عضو شورای ولایتی ننگرهار در این‌باره گفته، زمانی که افراد وابسته به گروه تروریستی داعش به قصد ربودن زنان از شهرستان کوت به این شهر حمله کردند، مردم محلی با آنها درگیر شدند که در نتیجه 21 نفر از افراد این گروه کشته و 23 نفر دیگر زخمی شدند.»
این عضو شورای ولایتی ننگرهار به «بخدی‌نیوز» گفت: «در این درگیری 10 نفر از نیروهای امنیتی مستقر در منطقه نیز کشته شدند.»
به گفته وی هنوز اطلاع دقیقی از تعداد کودکان سر بریده و زنان ربوده شده در دست نیست.
ولایت ننگرهار در شرق افغانستان یکی از ولایت‌های ناامن این کشور است و گفته می‌شود در برخی شهرستان‌های این ولایت، افراد وابسته به گروه تروریستی داعش حضور جدی دارند.
از سوی دیگر مقامات محلی ولایت پروان از وقوع حمله راکتی به فرودگاه «بگرام» که بزرگترین پایگاه نظامیان آمریکایی نیز در آنجا قرار دارد، خبر دادند.
بر پایه این گزارش، «عبدالشکور قدوسی» فرماندار شهرستان بگرام در ولایت پروان اعلام کرد: « این راکت از منطقه «قلعه موسی» در شهرستان قره‌باغ ولایت پروان به فرودگاه بگرام پرتاب شده است.» مقامات امنیتی ولایت پروان نیز حمله راکتی به فرودگاه بگرام را تأیید کرده‎اند.
فرماندار شهرستان بگرام خاطرنشان کرد: تاکنون هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حمله راکتی را به عهده نگرفته است. فرودگاه بگرام ماه گذشته نیزچندین بار هدف حملات راکتی مخالفان مسلح دولت کابل قرار گرفته بود.