kayhan.ir

کد خبر: ۷۸۴۴۳
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۱
ضرب‌الاجل انقلابیون علیه آل‌خلیفه:

اگر محاصره شیخ عیسی قاسم را تمام نکنید قیام سراسری می‌شود

ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه بحرین با صدور بیانیه‌ای خطاب به رژیم آل‌خلیفه نسبت به ادامه محاصره محل سکونت شیخ عیسی قاسم هشدار داده و تأکید کرده اگر محاصره تمام نشود تمام کشور را به منطقه الدراز (محل سکونت شیخ عیسی قاسم) تبدیل می‌کنند.



«عصام المنامی» از رهبران ائتلاف جوانان 14 فوریه بحرین گفته تداوم محاصره منطقه «الدراز» (محل سکونت شیخ عیسی قاسم) و جلوگیری از رسیدن شهروندان به محل برگزاری تحصن مرکزی باعث می‌شود تمام خیابان‌های بحرین را تبدیل به الدراز کنند.
وی همچنین از توده‌های مردم بحرین خواسته تا در صورت تداوم محاصره و جلوگیری از ورود آنها به منطقه الدراز در تمام خیابان‌های کشور تجمع کنند.
نیروهای امنیتی آل‌خلیفه اطراف منطقه الدراز زادگاه و حتی محل سکونت شیخ عیسی قاسم را با کشیدن سیم‌های خاردار محاصره کرده‌اند تا مردم به این منطقه نزدیک نشوند این در حالی است که شمار زیادی از مردم بحرین در حمایت از شیخ عیسی قاسم و در اعتراض به سلب تابعیت چند روزی است به صورت شبانه‌روزی اطراف منزل وی تحصن کرده‌اند.
به گفته فعالان بحرینی به دلیل تداوم تحصن، احتمال حمله نیروهای امنیتی آل‌خلیفه به تحصن‌کنندگان و کشتار آنها زیاد است.
رژیم آل‌خلیفه روز دوشنبه گذشته تابعیت شیخ عیسی قاسم روحانی برجسته و رهبر شیعیان بحرین را به اتهام «تحریک به طایفه‌گرایی» و مقابله با رژیم آل خلیفه سلب تابعیت کرد. این اقدام احمقانه که در راستای اخراج او از بحرین و به دستور آمریکا، عربستان و انگلیس صورت گرفته خشم مردمی در سراسر جهان را برانگیخته است.
نهادهای امنیتی بحرین همچنین 6 عالم دینی شیعه و چند معترض را به اتهام مشارکت در تجمع مردمی الدراز احضار و به دادستانی معرفی کرده‌اند.
ادامه واکنش‌ها
واکنش‌ها نسبت به لغو تابعیت شیخ عیسی قاسم رهبر بزرگترین جریان سیاسی بحرین اما همچنان ادامه دارد. در همین رابطه آیت‌الله سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان عراق در تماس تلفنی با رهبر شیعیان بحرین گفت: «جای شما در دل‌های ما و مردم است و آنچه که رخ داده ضرری برای شما ندارد.»
طبق گزارش‌های منتشر شده مرجع شیعیان عراق در این مکالمه تلفنی از تلاش‌های شیخ عیسی قاسم برای دفاع از حقوق ملت بحرین با روش‌های مسالمت‌آمیز قدردانی کرده است.
«رزاق حیدری» نماینده پارلمان عراق نیز در واکنش به این اقدام آل‌خلیفه گفته، «رژیم بحرین با تصمیم به سلب تابعیت رهبر شیعیان این کشور خودکشی سیاسی خود را در عمل رقم زده است.»
«خالد عبدالمجید» دبیرکل ائتلاف گروه‌های مقاومت فلسطین نیز با تأکید بر اینکه سلب تابعیت از رهبر شیعیان بحرین مشعل انقلاب این کشور را شعله‌ورتر خواهد کرد گفت: «ادامه حضور ایادی آل‌سعود در دستگاه حکومتی آل‌خلیفه حمام خون در بحرین به راه خواهد انداخت.»