kayhan.ir

کد خبر: ۷۸۰۰۳
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰

تبعات وحشتناک خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به روایت اکونومیست

با نزدیک شدن به موعد همه پرسی جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا، نشریه اقتصادی «اکونومیست» در گزارشی به «پیامد‌های وحشتناک» این جدایی برای انگلیس و اروپا پرداخته است.

 

با نزدیک شدن به زمان همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و برگزاری  نظر سنجی‌های متعدد در هفته‌های اخیر، نشریه مشهور «اکونومیست» با انتشار گزارشی به بررسی تبعات این جدایی برای دو طرف پرداخت و صدمات خروج انگلیس از این اتحادیه را در زمینه‌های سیاسی و اقتصادی «جبران ناپذیر» خواند.
بنا به گزارش خبرگزاری فارس، نشریه اکونومیست تاکید دارد که مردم انگلیس با خروج این کشور از اتحادیه اروپا به مراتب فقیر‌تر می‌شوند و مردم اروپا نیز شرایط سختی را تجربه خواهند کرد. این گزارش در ادامه اذعان می‌کند که انگلیس با خروج از این اتحادیه در سطح جهانی دیگر نفوذ گذشته را نخواهد داشت و قدرتش به شدت کاهش خواهد یافت. این نشریه معتبر انگلیسی در بخش دیگری از گزارش با اعتراف به آنچه «مقررات دست و پاگیر اتحادیه اروپا» می‌نامند، می‌افزاید: «اتحادیه اروپا نقاط ضعف بسیاری دارد اما ترک آن یک اشتباه وحشتناک خواهد بود. چنین اقدامی نه تنها انگلیس بلکه ساختار این اتحادیه اروپایی را نیز تخریب خواهد کرد.»
اگر چه اکثر نظرسنجی‌های هفته اخیر خبر از جدایی قریب به یقین انگلیس از اتحادیه اروپا را در همه پرسی 3 تیر می‌دهد اما سازمان‌های بین‌المللی هم صدا با رسانه‌ها سعی در توجیه افکار عمومی نسبت به مضر بودن این خروج دارند.صندوق بین‌المللی پول بار دیگر نسبت به آثار منفی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا هشدار داده و تصریح کرده که جدایی این کشور باعث رکود اقتصادی‌اش می‌شود و در دراز مدت باعث صدمات جدی می‌شود.
به گزارش خبرگزاری ایرنا، صندوق بین‌المللی پول این را هم گفته که «در صورت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا خانواده‌های بریتانیایی مجبور می‌شوند در الگوهای مصرفی خود بازنگری کنند و بیشتر صرفه جویی نمایند، درخواست برای نیروی کار و استخدام کاهش می‌یابد و این خود به تنهایی عامل افزایش بیکاری خواهد شد.»
خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به چالش بزرگی برای دولت کامرون و حزب محافظه کار از یک طرف و برای اتحادیه اروپا از طرف دیگر تبدیل شده است. نگرانی سیاست مداران انگلیسی به دیگر  رهبران اروپایی هم سرایت کرده است چراکه خروج انگلیس از این اتحادیه می‌تواند آغازی برای جدایی دیگر کشورها از جمله فرانسه شود و درنهایت به فروپاشی آن منجر شود.