kayhan.ir

کد خبر: ۷۸۰۰۱
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰

تاکید بر تداوم همکاری‌های نظامی در دیدار وزیر دفاع روسیه با بشار اسد

وزیر دفاع روسیه در دمشق با رئیس‌جمهور سوریه دیدار و با وی در مورد افزایش حمایت‌های نظامی مسکو از دولت سوریه گفت‌وگو کرد.


به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، دیروز «سرگئی شویکو» با «بشار اسد» در دمشق دیدار کرد. به گفته شویکو، این دیدار به فرمان «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه صورت گرفت. تداوم کمک‌های نظامی روسیه به سوریه و مقابله با گروه‌های تروریستی، از محورهای اصلی گفت‌وگو میان طرفین در دمشق عنوان شده است و علاوه بر آن، طرفین درباره بازسازی ارتش سوریه و هماهنگی میان مواضع دمشق و مسکو در مذاکرات سوری- سوری در «ژنو» سوئیس گفت‌وگو کرده‌اند.
وزیر دفاع روسیه پس از این دیدار، به پایگاه هوایی «حمیمیم» واقع در شهر «لاذقیه» رفت و با فرماندهان و نظامیان مستقر در این پایگاه روسی دیدار کرده است. شویکو همچنین، از سکوهای پرتاب موشک «اس-400» در این پایگاه بازدید کرده است.
این سفر چند روز بعد از نشست سه‌جانبه وزیران دفاع روسیه، ایران و سوریه در تهران، صورت می‌گیرد. کارشناسان با اشاره به ضعف بی‌سابقه داعش و تکفیری‌ها در سوریه و عراق، دیدارهای فوق را «بسیار مهم» و «تعیین‌کننده» ارزیابی کرده‌اند.
در این میان، آمریکا هم برای دوره پس از داعش در سوریه طرح‌هایی را در دست اجرا دارد که حمایت از شبه‌‌نظامیان کرد در شمال و تروریست‌های به اصطلاح میانه‌رو در دیگر مناطق سوریه از جمله آنهاست.
در شمال هم‌اکنون آمریکا تلاش می‌کند شهر «منیج» در استان «حلب» به دست شبه‌نظامیان کرد گروه موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» فتح شود که بر اساس گزارش‌های رسیده، این نیروها تا دو کیلومتری مرکز این شهر رسیده‌اند.
در ارتباط با مخالفان به اصطلاح میانه‌رو مثل «ارتش آزاد» هم آمریکا خود را ملزم به حفاظت از آنها در مقابل هر حمله‌ای می‌داند.از استان حلب همچنین، خبر رسیده که ارتش سوریه و نیروهای مقاومت در جنوب شهر حلب موفق شده‌اند 167 تروریست «جیش‌الفتح» از جمله 24 مسئول میدانی، و لجستیکی این گروه تکفیری را از پای درآورند.در استان «ادلب» هم یگان‌های مرزی ترکیه به سوی آوارگان سوری تیراندازی کرده‌اند که در جریان آن، چهار زن، سه کودک و یک مرد سوری کشته شدند.