kayhan.ir

کد خبر: ۷۸۰۰۰
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰

دمیرتاش:‌ خطر اردوغان برای مسلمانان از خطر داعش کمتر نیست

رهبر حزب دموکراتیک خلق ترکیه گفت، خطر «رجب طیب اردوغان» برای اسلام و مسلمانان کمتر از خطر «ابوبکر البغدادی» سرکرده «داعش» نیست.




به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،‌«صلاح‌الدین دمیرتاش» گفت: «رژيم اردوغان جنایات زیادی علیه اسلام و مسلمانان مرتکب شده است.»‌ وی که در سفر اروپایی خود این اظهارات را بر زبان آورده است، افزود: «خطر اردوغان علیه اسلام کمتر از خطر ابوبکر البغدادی سرکرده داعش و طرفدارانش نیست. حتی اروپایی‌ها هم خطر اردوغان را کمتر از داعش نمی‌دانند. این مسئله ناشی از رفتارهای داخلی و خارجی اوست.» به گفته دمیرتاش، اردوغان شهرهای جنوب شرق ترکیه را ویران کرده است... دادگاه‌های ترکیه جرئت ندارند علیه اردوغان، خانواده‌اش و وزیرانش که متهم به فسادهای خطرناکی هستند و همه از آن مطلع‌اند، دادخواست ارائه کنند.» وی سکوت کشورهای اروپایی در قبال سیاست‌های استبدادی رئيس‌جمهور ترکیه، علیه مناطق کردنشین را هم مورد انتقاد قرار داد.نیروی زمینی و جنگنده‌های ترکیه طی ماه‌های اخیر بارها به مناطق کردنشین جنوب شرق ترکیه حمله کرده‌اند. این حملات در چارچوب مبارزه با تروریست‌های «پ.ک.ک» صورت گرفته است.
اردوغان که در سال 2002 به‌عنوان رهبر حزب «عدالت و توسعه» و با شعار اسلامگرایی به قدرت رسید، طی سال‌های بعد از شعارهای اولیه فاصله گرفت و سیاست‌های داخلی و خارجی بحث برانگیزی را سرلوحه کار خود قرار داد. همین مسئله، به تنش سیاسی و واگرایی در داخل و خصومت با همسایگان در خارج انجامیده است.
تمایل پیدا کردن اردوغان به آمریکا و رژیم صهیونیستی برنامه‌های واشنگتن در سیاست‌های منطقه‌ای‌اش، بخش زیادی از رای‌دهندگان ترک را از وی رویگردان کرده است. مداخله در امور داخلی سوریه و حمایت از تروریست‌ها در این کشور نیز، جزو بزرگ‌ترین اشتباهات اردوغان در حوزه سیاست خارجی بوده است که برای این کشور بسیار گران تمام شده است. همین سیاست‌ها باعث ایجاد دشمنی بین روسیه و ترکیه نیز شده است.