kayhan.ir

کد خبر: ۷۷۸۹۳
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۲

حمایت اسرائیل از تروریست ها درسوریه به روایت دبکا فایل

مقامات نظامی رژیم صهیونیستی اعتراف کردند که اسرائیل از شورشیان سوریه حمایت‌های مالی و نظامی انجام داده است.



به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از دبکافایل، منابع امنیتی رژیم صهیونیستی به حمایت‌های نظامی و مالی اسرائیل از شورشیان در مناطق جنوبی سوریه اذعان کردند.
به نوشته وبگاه اطلاعاتی «دبکافایل» وابسته به منابع امنیتی رژیم صهیونیستی، این حمایت‌ها ادامه داشته تا زمانی که در آخرین دیدار «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم و «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، کرملین وعده داد از حضور نظامی در مناطق جنوبی سوریه اجتناب خواهد کرد.
منابع نظامی این وبگاه در گزارشی ادعایی گفتند که با قطع حمایت‌های اسرائیل از شورشیان سوریه، ایالات متحده آمریکا دوباره ارسال کمک‌های مالی و تسلیحاتی به شورشیان در مناطق مرزی سوریه،اردن و فلسطین اشغالی را از سر گرفته است.
دمشق نیز اعلام کرده بود که آمریکایی‌ها پوشش هوایی برای گروه‌های شورشی و معارض ایجاد می‌کنند. دبکا از مشاهده  جنگنده‌ها و بالگردهای اردنی در این مناطق نیز خبر داده است.
این در حالی‌است که یک پایگاه خبری سوری روز جمعه از مشارکت «عصام زیتون»، یکی از سرکردگان گروهک مسلح موسوم به «ارتش آزاد سوریه» (الجیش الحر)، از گروههای معارض سوری در کنفرانس امنیتی هرتزلیا در اسرائیل خبر داد.