kayhan.ir

کد خبر: ۷۷۸۰۴
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۶
اضطراب صاحبان داعش از پیشروی‌های مقاومت

تل‌آویو: داعش نباید در سوریه شکست بخورد!

همزمان با پیشروی‌های ارتش سوریه و نیروهای مقاومت و آشکار شدن ضعف در جبهه تروریست‌ها، تحرکات رژیم صهیونیستی و آمریکا برای نجات «داعش» «علنی‌تر» شده است.

سرویس خارجی-

در حالی که ارتش سوریه و نیروهای مقاومت به مرزهای ترکیه در استان «حلب» و به شهر «رقه» به عنوان لانه اصلی تروریست‌های داعش نزدیک‌تر می‌شوند، جبهه حامیان تکفیری‌ها هم آشکارتر در مورد حمایت از داعش حرف می‌زنند؛ به گزارش تسنیم، «هرتسی هلوی» رئیس دستگاه اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی به طور علنی و شفاف گفت که اسرائیل نمی‌خواهد اوضاع سوریه به شکست داعش ختم شود.
وی گفت، «سه ماه اخیر سخت‌ترین دوران داعش از زمان تأسیس آن تاکنون بوده است.»
این مقام صهیونیست که در کنفرانس «هرتزلیا» سخن می‌گفت، افزود: «خروج قدرت‌های بزرگ از منطقه و تنها ماندن ما در مقابل حزب‌الله و ایران که توانایی‌های خوبی دارند، برای ما ایجاد مشکل می‌کند. بنابراین ما نباید بگذاریم که اوضاع به اینجا ختم شود.» وی این را هم اضافه کرد که«درست است که حزب‌الله تلفات جانی زیادی در جنگ سوریه داده است اما تجارب و موفقیت‌هایی نیز کسب کرده است.»
همزمان، در آمریکا نیز 51 افسر و مقام وزارت خارجه آمریکا که در امر سیاستگذاری در قبال سوریه ایفای نقش می‌کنند، ضمن انتقاد شدید از سیاست‌های دولت «باراک اوباما» (که باعث پیروزی مقاومت در سوریه شده است) خواستار حمله نظامی ارتش آمریکا به سوریه و عملیات مستقیم نظامی علیه ارتش این کشور شدند. نویسندگان این بیانیه به شیوه مألوف آمریکا و اسرائیل، «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه را عامل برهم زننده آتش‌بس و علت اصلی بحران جاری در سوریه دانستند! «جان کری» وزیر خارجه آمریکا، این بیانیه را مهم ارزیابی کرد و گفت: زمانی که به واشنگتن برگردم، درباره این مسئله مذاکره و گفت‌وگو خواهم کرد.
مسئله دیگری که آمریکایی‌ها این روزها مطرح می‌کنند، ایجاد منطقه پرواز ممنوع در شمال سوریه است و اگر این توطئه کثیف به نتیجه برسد، هم تروریست‌های تکفیری از حملات هوایی روسیه و سوریه در امان خواهند بود و هم قضیه تجزیه منطقه شمالی و کردنشین سوریه پررنگ‌تر می‌شود.
در ارتباط با ایجاد منطقه پرواز ممنوع، «دیوید گلدفین» معاون ستاد مشترک نیروی هوایی آمریکا گفت: «واشنگتن آماده ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه است اما این امر هدف قرار دادن جنگنده‌های روسی و سوری را می‌طلبد». وی مدعی شد علت ایجاد منطقه پرواز ممنوع حمایت از غیرنظامیان است! تکفیری‌های تروریست نیز خواستار ایجاد منطقه پرواز ممنوع هستند!
در این میان، نقش ترکیه هم در حمایت از داعش آشکارتر از قبل شده است؛ دکتر «حمزه آغسا» رئیس انجمن پزشکان شهر مرزی «غازی آنتب» گفت، بسیاری از تروریست‌های «داعش» و یا «ارتش آزاد» نه با آمبولانس، بلکه با خودروهای «پیکاپ» به مرز آورده می‌شوند و بسیاری از آنها بیهوش و درحال خونریزی هستند. مشخص است که آنها از میدان‌های جنگ آورده می‌شوند و دکترها مجبورند با مسایلی مثل نارنجک‌های داخل جیب آنها کنار بیایند. طبق گفته شاهدان، پزشکان زیادی مأمور مداوای تروریست‌ها هستند و برخی از آنها (تروریست‌ها) هنگام انتقال به بیمارستان، جلیقه‌های انتحاری برتن داشتند!
در اروپا نیز «نیکلا سارکوزی» رئیس‌جمهور سابق فرانسه گفته: «در نهایت استفاده از نیروی زمینی که متشکل از نظامیان کشورهای عربی خواهد بود، برای حل بحران سوریه ضروری است.»
واضح است که همه این تحرکات و اظهارات، به خاطر این است که ارتش سوریه و نیروهای مقاومت در موضع قوی قرار دارند و تروریست‌های تکفیری و غیرتکفیری به سمت نابودی کامل پیش می‌روند؛ در همین رابطه «جان برنان» رئیس سازمان جاسوسی «سیا» در گزارش خود به کنگره آمریکا گفت: «نظام سوریه در نتیجه حمایت روسیه، در وضعیت قویتری نسبت به سال گذشته قرار دارد.»
البته برنان این را نیز گفت که «قدرت داعش برای ضربه زدن به غرب، بیشتر شده است.» وی درعین حال شاخه داعش در لیبی را «خطرناک‌ترین» شاخه این گروه تروریستی برای غرب دانست.
پیشروی ارتش سوریه
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، ارتش سوریه اما با پاکسازی چند روستای دیگر در شمال استان «لاذقیه»، به مرزهای ترکیه نزدیک‌تر شد. در این عملیات خسارت‌های مالی و تلفات جانی زیادی به تروریست‌های «جبهه النصره» وارد شد. ارتش سوریه در این استان همچنین، برج استراتژیک «الحیات» را آزاد کرد.
در استان حلب هم پیشروی تروریست‌ها برای اشغال شهرک‌های همجوار «خان طومان» ناکام ماند و داعش با برجای گذاشتن 85 کشته مقابل ارتش سوریه و مقاومت، عقب‌ نشست. همچنین از منطقه «غوطه شرقی» دمشق خبر رسیده، 30 تروریست در این منطقه توسط ارتش سوریه به هلاکت رسیدند.
در استان «حماه» هم رزمندگان مقاومت و ارتش سوریه موفق به پیشروی در محور شمالی این استان شدند و عملیات پاکسازی شهر «عقیریات» را آغاز کردند. این شهر اگر آزاد شود، پایان کار داعش در منطقه (حماه) خواهد بود.
جنگنده‌های ارتش روسیه هم پنجشنبه نیروهای مورد حمایت آمریکا را در جنوب سوریه بمباران کردند. واشنگتن در واکنش به این حمله، از مسکو خواست در این زمینه توضیح دهد.