kayhan.ir

کد خبر: ۷۷۸۰۲
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۶
طبق گزارش‌های تکمیلی

عربستان هم به ریاست اسرائيل در کمیته مبارزه با تروریسم سازمان ملل رای داده بود

انتشار جزئیات جدید از چگونگی ریاست رژیم صهیونیستی بر کمیته مبارزه با تروریسم سازمان ملل نشان می‌دهد عربستان نیز مثل ترکیه به ریاست این رژیم بر این کمیته رای مثبت داده است.


دوشنبه هفته گذشته بود که خبر رسید، مجمع عمومی سازمان ملل متحد برای اولین بار نماینده رژیم صهیونیستی را به عنوان رئیس کمیته مبارزه با تروریسم! این سازمان انتخاب کرده است. این خبر واکنش‌های مختلفی را در پی داشت طوری که حتی «نبیل العربی» دبیرکل اتحادیه عرب بر مخالفت قاطع کشورهای عربی با ریاست رژیم صهیونیستی بر کمیته حقوقی ششم مبارزه با تروریسم تاکید کرد.
اما اکنون خبرهای جدید نشان می‌دهد رای مثبت برخی کشورهای مرتجع عربی به ریاست اسرائیل است.
 در این ارتباط، مدیر مرکز مطالعات جنوب عراق در مصاحبه با تسنیم ضمن اشاره به گسترش روابط میان ریاض و تل‌آویو گفته:«عربستان از رای‌دهندگان به اسرائیل برای ریاست کمیته حقوقی سازمان ملل بود.»
«علی رمضان الاوسی» که استاد دانشگاه لندن و مدیر مرکز مطالعات جنوب عراق است تاکید کرد:‌«در رای‌گیری درباره رئیس کمیته حقوقی سازمان ملل که اولین بار است اسرائیل به این سمت انتخاب می‌شود، 4 کشور عربی به‌نفع اسرائیل رای دادند که عربستان یکی از این 4 کشورها بود.»
 این کارشناس بین الملل افزود:‌«در حال حاضر و در راستای عادی‌سازی روابط، رفت و آمدهای دیپلماتیک میان عربستان و رژیم صهیونیستی در حال انجام است و حتی خبرهای متعددی منتشر شده که عربستان ساخت سفارت خود در تل‌آویو را که یکی از بزرگترین سفارت‌خانه‌ها خواهد بود، آغاز کرده است و عربستان به‌زودی آشکارا روابط با اسرائیل را اعلام خواهد کرد.» پیش از این اعلام شده بود، ترکیه نیز به ریاست رژیم کودک‌کش صهیونیستی رای مثبت داده است.