kayhan.ir

کد خبر: ۷۷۶۷۴
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۴
یک روز پس از انحلال جمعیت الوفاق

آل خلیفه ۲ جمعیت اسلامی دیگر بحرین را منحل کرد!

دادستان کل بحرین پس از انحلال بزرگ‌ترین جمعیت مخالف این کشور یعنی جمعیت اسلامی الوفاق دو جمعیت اسلامی و شیعه دیگر این کشور به نام‌های «الرساله» و «التوعیه الاسلامیه» را هم منحل کرد!

سرویس خارجی-

در پی انحلال جمعیت اسلامی الوفاق بحرین، تعطیلی دفاتر و مصادره اموال دارایی های این جمعیت شیعی مخالف آل خلیفه، دادستانی کل این رژیم روز گذشته دو جمعیت اسلامی دیگر را منحل و فعالیت‌های آنان را ممنوع اعلام کرد.
ائتلاف 14 فوریه بستن دفتر جمعیت الوفاق و نیز انحلال دو جمعیت مخالف دیگر بحرین به نام‌های الرساله و التوعیه الاسلامیه (آگاهی اسلامی) را محکوم و تاکید کرد که به هیچ وجه تسلیم این موضوعات نخواهند شد و تا آخر راه پای انقلاب خود خواهد ایستاد.
این ائتلاف همچنین تصریح کرد، «این اقدامات حاکی از شکست سیاسی رژیم آل خلیفه و حامیان آن است.»
مؤسسه «دموکراسی و حقوق بشر خلیج فارس» در استرالیا هم اقدام مسئولان رژیم آل خلیفه در تعلیق فعالیت جمعیت‌های سیاسی الوفاق، الرساله و التوعیه الاسلامیه در این کشور را محکوم کرد.
این موسسه اقدام رژیم آل خلیفه را «نقطه عطفی خطرناک» و «نشانه تلاش مسئولان این رژیم برای مقابله با فعالیت‌های سیاسی و محدود کردن آزادی تشکیل جمعیت‌ها» دانست.
مؤسسه دموکراسی و حقوق بشر خلیج‌ فارس از جامعه جهانی و سازمان ملل هم خواست تدابیر  لازم را در این زمینه پیش گرفته و به شکلی جدی و واقعی برای توقف محدودیت آزادی‌ها و پایان بخشیدن به نقض حقوق بشر در بحرین وارد عمل شوند.
این در حالی است که سازمان به وسیله‌ای در دست اربابان زر و زور تبدیل شده و به جای مجازات ناقضان حقوق بشر از آنها حمایت می‌کند.
اقدام سازمان ملل در خارج کردن نام عربستان از فهرست ناقضان حقوق بشر تنها نمونه‌ای از این مسئله است.