kayhan.ir

کد خبر: ۷۷۴۵۲
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۴
در اعتراض به دریافت رشوه از آل سعود

کودکان یمنی پول‌های توجیبی خود را برای بان کی مون فرستادند!

شماری از کودکان یمنی در اعتراض به اقدام اخیر سازمان ملل در خارج کردن نام ائتلاف سعودی از فهرست سیاه آن هم به خاطر پول، برای متوقف کردن حملات ائتلاف به یمن پول‌های توجیبی خود را به این سازمان فرستادند!

سرویس خارجی-

اقدام سازمان ملل در خارج کردن نام ائتلاف سعودی از فهرست سیاه این سازمان در مورد کشتار کودکان یمنی خشم نهادهای حقوقی را برانگیخته است. اما ننگین‌تر از این اقدام، اعتراف «بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل در مورد چرایی این اقدام یعنی تهدید برخی کشورها در مورد قطع کمک‌های مالی به این سازمان بود. در این ارتباط کودکان یمنی برای اعتراض به اقدام سازمان ملل و همچنین مسخره کردن این سازمان اقدام جالبی انجام دادند.
به گزارش العالم، پس از این اقدام سازمان ملل، کودکان یمنی در مقابل دفتر سازمان ملل در صنعا تجمع کرده و موضع این سازمان درقبال نسل‌کشی روزانه کودکان یمنی توسط ائتلاف تحت رهبری سعودی را محکوم کردند. در جریان این تجمع اعتراض‌آمیز، هر یک از کودکان یمنی در اقدامی نمادین و نمایشی پول توجیبی خود را برای متوقف کردن کشتار کودکان در کشورشان به سازمان ملل دادند.
کودکان یمنی در تجمع خود با عنوان «کودکان یمنی به سازمان ملل کمک مالی می‌کنند»، خواهان آزادی عمل سازمان ملل و جلوگیری از اقدامات لابی سعودی‌- صهیونیستی شدند و با حمل دست‌نوشته‌هایی، تجاوزگری به یمن و کودکان این کشور را محکوم کردند. آنها از جامعه بین‌المللی و ملت‌های آزاده جهان خواستند این بار خود سازمان ملل را در فهرست ننگین خود به خاطر مشارکت در قتل کودکان یمن قرار دهند. این کودکان تاکید کردند که ملت یمن تن به محاصره آمریکا و عربستان نخواهد داد.
سازمان ملل متحد نام ائتلاف سعودی را اخیرا در فهرست سیاه ناقضان حقوق کودکان در «جنگ‌ها و درگیری‌ها» قرار داد و اعلام کرد که 60 درصد کودکان یمنی در حملات این ائتلاف کشته شده‌اند، اما مدت کوتاهی پس از آن لابی سعودی- صهیونیستی به سازمان ملل فشار آورد که اگر نام این ائتلاف را از فهرست خارج نکند، کمک‌های مالی به سازمان ملل را متوقف خواهد کرد و همین فشارها باعث شد تا دبیرکل سازمان ملل نام ائتلاف سعودی را از فهرست خارج و سپس در کنفرانس مطبوعاتی به این امر اذعان کند.
خارج کردن یک کشور از لیست سیاه سازمان ملل آن هم به خاطر تهدید آن کشور باعث شد مجددا بسیاری اعلام کنند، سازمان ملل یک سازمان پولی و اجاره‌ای است و استقلالی هم ندارد.