kayhan.ir

کد خبر: ۷۶۰۵۹
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۹

سازمان ملل: هیچ اراده‌ای برای نجات ساکنان غزه وجود ندارد

در آستانه برگزاری برنامه‌های هفته جهانی لغو محاصره غزه فرستاده ویژه سازمان ملل به این منطقه گفت، وضعیت غزه بسیار ناامیدکننده و اسفناک است.

سرویس خارجی-

«نیکلای ملادنوف» فرستاده ویژه سازمان ملل جهت فرآیند سازش در غرب اسرائيل اعلام کرده که وضعیت فلسطینیان در نوار غزه روز به روز ناامیدتر می‌شود و چشم‌اندازی برای بازگشت به زندگی عادی و بهبود اقتصادی به خاطر محاصره از سوی رژیم صهیونیستی وجود ندارد.
وی نسبت به وجود اراده واقعی برای حل مشکلات ساکنان غزه نیز ابراز تردید کرد و گفت: «چیزی که آشکارا وجود ندارد اراده سیاسی و رهبری برجسته برای پایان دادن به این وضعیت اسفناک در غزه است.»گفتنی است کمپین بین‌المللی «لغو محاصره غزه» از فردا آغاز می‌شود این کمپین قرار است برنامه‌هایی به همین منظور در تعداد زیادی از شهرهای اروپایی برگزار کند.این کمپین اعلام کرده جهت معطوف کردن توجه افکار عمومی جهانیان به درد و رنج ساکنان غزه که از 10 سال پیش در معرض محاصره قرار گرفته‌اند تلاش خواهد کرد.
رژیم صهیونیستی از سال 2006 باریکه غزه را تحت محاصره شدیدی قرار داده که این مسئله باعث بروز بحران‌ها و تبعات فاجعه‌باری برای ساکنان این منطقه شده است. گزارش‌های موسسات اروپایی نشان می‌دهد که 40 درصد از ساکنان غزه که جمعیت‌شان به یک میلیون و 950 هزار نفر می‌رسد زیر خط فقر زندگی می‌کنند و 80 درصد از آنها از طریق کمک‌های غذایی زندگی می‌کنند.
از سوی دیگر وزیر خارجه هلند اعلام کرد، درخواست‌ها برای تحریم رژیم صهیونیستی تحت قانون آزادی بیان در این کشور قرار داشته و جنبشی مانند تحریم‌های ضد اسرائیلی حق فعالیت دارد. این واکنش صهیونیست‌ها را به شدت خشمگین کرده است.