kayhan.ir

کد خبر: ۷۵۹۵۴
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۳

حوادث کوتاه از کشور


    ناکامی سارقان بانک
بجنورد- خبرگزاری صدا و سیما: فرمانده انتظامی شهرستان بجنورد گفت: سه سارق که قصد سرقت از خزانه مدیریت شعب بانک تجارت استان خراسان شمالی واقع در بجنورد را داشتند، پس از درگیری با نگهبان ساختمان مدیریت شعب و ناکامی، محل را ترک کردند.
سرهنگ علی پاکدل با اشاره به جراحت نگهبان بانک از ناحیه صورت افزود: بستن سریع در خزانه مانع دستیابی سارقان به پول‌های داخل خزانه شد و سارقان با یک خودروی سرقتی فرار کردند. تلاش پلیس برای شناسایی و دستگیری آنان آغاز شده است.

صدور حکم اعدام
شیراز- خبرگزاری مهر: فروردین ماه امسال در یکی از روستاهای شهرستان نی‌ریز استان فارس دختربچه 6 ساله‌ای به نام ستایش ربوده شد و 12 ساعت بعد ماموران توانستند رباینده را که مردی 43 ساله و همسایه دختربچه بود، شناسایی کنند.
رباینده اعتراف کرد که دختربچه را به قتل رسانده و دادگاه قاتل به صورت علنی برگزار شد. هفته قبل دادگاه متهم را به دلیل تجاوز به عنف و قتل عمد به اعدام در ملأ عام محکوم کرد.
همچنین دادگاه متهم را به دلیل آدم‌ربایی به 15 سال حبس تعزیری و به خاطر سرقت مقرون به آزار به 10 سال حبس و 74 ضربه شلاق تعزیری محکوم ساخت.

پارتی شبانه
کرمان- ایرنا: دادستان عمومی و انقلاب کرمان گفت: 23 نفر در یک پارتی شبانه در این شهر دستگیر شدند. خداداد سالاری افزود: در این پارتی افرادی اقدام به شرب خمر، رقص مختلط با پوشش نامناسب کرده بودند که اتهامات و جرائم آنان در مراجع قانونی تحت رسیدگی قرار دارد. به گفته وی محل برگزاری این پارتی شبانه پلمب شد.

دستگیری جاعل کارت معافیت
رشت- خبرگزاری صدا و سیما: رئیس پلیس آگاهی گیلان گفت: با شکایت 2 جوان 19 و 20 ساله یک جاعل کارت معافیت خدمت در رشت شناسایی و دستگیر شد.
سرهنگ فلاح کریمی افزود: این زن جاعل در قبال دادن کارت معافیت جعلی 275 میلیون ریال از این 2 جوان اخاذی کرده بود.
وی گفت: جاعل 33 ساله به جرم خود اعتراف کرد.

تصادف در کاروان عروسی
مشهد- ایرنا: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی مشهد گفت: سانحه رانندگی در کاروان همراهان عروس در این شهر یک کشته و چهار مجروح برجای گذاشت.
حسن جعفری گفت: دقایق اولیه بامداد جمعه سانحه رانندگی در کاروان عروسی و محبوسی پنج نفر داخل خودرو به آتش‌نشانی اعلام شد.
وی ادامه داد: در این سانحه یک دستگاه پراید به علت نامعلومی به درخت برخورد کرده و دو نفر از سرنشینانش دچار آسیب جدی شده بودند.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی مشهد گفت: یکی از مجروحان در دم جان باخت و دیگری نیز به دلیل فقدان علایم حیاتی به همراه سه مصدوم دیگر به بیمارستان منتقل شد.

دستبند بر دستان پلیس قلابی
شیراز- خبرگزاری صدا و سیما: رئیس پلیس فتای استان فارس گفت: مرد 35 ساله‌ای که خود را مامور پلیس فتا معرفی و از 4 خانم جوان اخاذی کرده بود توسط ماموران نیروی انتظامی دستگیر شد. سرهنگ سیروس حیدری با بیان اینکه متهم با جلب اعتماد خانم‌های جوان به بهانه‌های مختلف از آنان فیلم و عکس دریافت می‌کرد افزود: این فرد با ایجاد صفحه‌ای در اینستاگرام در کنار تصاویر دروغین از خودش اقدام به کلاهبرداری و هتک حیثیت از این چهار خانم کرده بود. به گفته وی، متهم به ماده مخدر شیشه اعتیاد دارد.

جاعلان به زندان رفتند
قائم‌شهر- خبرگزاری صدا و سیما: فرمانده انتظامی قائم‌شهر گفت: درپی تماس متصدی یکی از واحدهای صنفی این شهرستان مبنی بر اینکه فردی دو برگ چک پول 50 هزار تومانی جعلی در قبال خرید کالا پرداخت کرده است مأموران به محل موردنظر اعزام شدند.
سرهنگ محمدعلی اتباع‌طبری افزود: مأموران پس از بررسی موضوع، متهم را حین خرید از یک واحد صنفی دیگر این شهرستان، شناسایی و بازداشت و هنگام بازرسی از او 11 برگ چک‌پول تقلبی 50 هزار تومانی نیز کشف کردند.
وی با اشاره به اعتراف جاعل در تهیه و توزیع اسکناس و چک‌پول‌های تقلبی با همدستی فردی دیگر خاطرنشان کرد: همدست متهم که به چاپ این اسکناس‌ها اقدام کرده بود نیز شناسایی و بازداشت شد و هر دو متهم پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی و با قرار قانونی روانه زندان شدند.

بازداشت مدیر موسسه مالی
نکا- خبرگزاری صداوسیما: فرمانده انتظامی شهرستان نکا گفت: مدیر موسسه شبنم خودرو نکا به دلیل کلاهبرداری 50 میلیارد تومان از مردم دستگیر شد.
سرهنگ هادی نصیری افزود: متهم از 6 ماه قبل قرعه‌کشی خودرو را متوقف کرده بود 500 شاکی مالباخته دارد. وی با بیان اینکه موسسه شبنم خودروی نکا 7 هزار عضو داشت گفت: اعضای این موسسه هرماه 50 هزار تا 2 میلیون تومان در صندوق این مؤسسه سپرده‌گذاری می‌کردند این درحالی است که متهم از محل سپرده‌ها به خود آنان وام پرداخت می‌کرد و با قرعه‌کشی هر ماه یک خودرو به آنها جایزه می‌داد.
نصیری گفت: به علت شکایت بانک مرکزی از اخلال موسسه شبنم خودرو نکا در نظام پولی و بانکی و کلاهبرداری بالای این موسسه، در یکی از شهرستان‌های مازندران مدیر موسسه مزبور بازداشت و برای ادامه بررسی‌ها تحویل مراجع قضایی شد.

جاسازی 740 کیلوگرم هروئین
زاهدان- ایرنا: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان گفت: مأموران انتظامی ایرانشهر در یک عملیات مشترک با مأموران انتظامی یزد 740 کیلوگرم هروئین را که به طرز ماهرانه‌ای در یک کامیون جاسازی شده بود کشف کردند. سرهنگ احمد اسکینی افزود: در این رابطه یک دستگاه کامیون و راننده آن دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.

سارقان طلا در بند پلیس
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی قائم‌شهر گفت: درپی وقوع چند فقره سرقت از منازل خالی از سکنه در این شهرستان، موضوع به طور ویژه در دستور کار مأموران پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.
سرهنگ «محمدعلی اتباع‌طبری» در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس تصریح کرد: مأموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی، با بررسی صحنه جرم دریافتند، سارق یا سارقان با اطمینان از نبود صاحبخانه، شبانه با باز کردن قفل در و نفوذ به داخل منزل پس از تخریب گاوصندوق طلا و جواهرات و وجه نقد موجود در آن را سرقت می‌کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان قائم‌شهر، اظهار داشت: کارآگاهان پلیس آگاهی با استفاده از سرنخ‌های به دست آمده از سارقان، موفق شدند، دو متهم به سرقت را شناسایی و در عملیاتی ضربتی دستگیر کنند.
یه گفته وی متهمان دستگیر شده به 15 فقره سرقت منزل اعتراف و در بازرسی از مخفیگاه این افراد سه کیلوگرم طلاجات سرقتی را کشف کردند.

طوفان شن قربانی گرفت
سبزوار- ایرنا: معاون فرماندار داورزن گفت: طوفان شن عصر چهارشنبه در این شهرستان خسارت جانی و مالی برجای گذاشت.
علیرضا عبداللهی افزود: درپی این طوفان یک نفر از اهالی روستای چشام بر اثر ریزش آوار جان باخت و سه نفر نیز در روستاهای چشام و ریوند مصدوم شدند.
وی ادامه داد: طوفان که از شهرستان شاهرود به سمت داورزن در حرکت بود به تأسیسات زیربنایی نیز خسارت زده است.
فرمانده پلیس راه سبزوار نیز گفت: طوفان جاده سبزوار- شاهرود را به مدت یک ساعت بست و تصادف زنجیره‌ای را رقم زد که 3 مصدوم برجای گذاشت.