kayhan.ir

کد خبر: ۷۵۷۶۶
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۳

روزنامه صهیونیستی معاریو: آل‌سعود روابط تجاری خود با اسرائیل را آغاز کرد

روزنامه صهیونیستی معاریو در گزارشی اعلام کرده تل آویو و ریاض مناسبات اقتصادی خود را شروع کرده‌اند.



شواهد نشان می‌دهد دستگاه نظامی رژیم صهیونیستی به رسانه‌های عبری‌زبان اجازه داده روابط محرمانه میان تل‌آویو و ریاض را رسانه‌ای کنند؛ موضوعی که احتمالا از دستورات صادره از سوی مسئولان امنیتی و سیاسی تل‌آویو با هدف نمایش موفقیتی دیگر در کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی سرچشمه می‌گیرد. به گزارش ایسنا،  در همین راستا روزنامه صهیونیستی معاریو گزارشی به قلم «یوسی ملمان» را منتشر کرده که در آن به روابط میان ریاض و تل‌آویو پرداخته شده است.
طبق این گزارش، کابینه نتانیاهو به عنوان تندروترین دولت عبری اقدام به تقویت روابط خود با سعودی‌ها و کشورهای مرتجع عربی کرده کشورهایی که دشمنی با جمهوری اسلامی ایران از رویکردهای مشترک آنهاست.
«ملمان» که یکی از نزدیک‌ترین روزنامه‌نگاران اسرائیلی به موساد و دیگر دستگاه‌های امنیتی تل‌آویو است، در این گزارش به توافق مصر و عربستان در مورد انتقال حاکمیت دو جزیره تیران و صنافیر در دریای سرخ و موافقت رژیم صهیونیستی با این توافقنامه نیز اشاره کرده و نوشته، «این موافقت احتمالا نتیجه تماس‌ها و رایزنی‌های محرمانه و مستمر دو طرف و براساس منافع مشترک‌شان است.
بنا بر اعلام این نویسنده اسرائیلی «موافقت تل‌آویو با اقدام مصر برای بازگرداندن دو جزیره به عربستان تنها بخش کوچکی از کل امور مربوط به عملیات‌های محرمانه‌ای است که در پشت پرده رخ می‌دهد.»
این نویسنده اسرائیلی در ادامه به «شناخت خوب» عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان نسبت به یهودیان آمریکا و آشنایی با آنان در دوره‌ای که در واشنگتن به عنوان سفیر عربستان فعالیت می‌کرد، پرداخته و به برخی گزارش‌های غربی اشاره کرده که براساس آنها ریاض و تل‌آویو از طریق یک طرف سومی با یکدیگر روابط اقتصادی دارند به نحوی که تولیدات کشاورزی و فناوری‌های اسرائیل از طریق تشکیلات خودگردان فلسطین یا اردن و یا قبرس به عربستان وارد می‌شود و حتی در برخی از گزارش‌ها به تماس‌ها و حتی دیدارهایی میان مسئولان عالیرتبه ریاض و تل‌آویو هم اشاره شده است.
 «ملمان» به نقل از آنچه «برخی منابع عالی‌رتبه» رژیم صهیونیستی عنوان کرده و نوشته در راس منافع مشترک این دو طرف باور به اینکه ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آنها است،‌ قرار دارد.