kayhan.ir

کد خبر: ۷۵۳۳۲
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۵

طرح السیسی برای سازش با اسرائیل تازه‌ترین خیانت مصر به آرمان فلسطین

رئيس‌جمهور مصر با دهن کجی به آرمان فلسطین گفت قاهره آماده است تا نقش میانجی را بین فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها بازی کند همانطور که معاهده صلح بین مصر و اسرائیل زمینه‌ساز یک صلح واقعی و مستمر شد!

 
 
 سرویس خارجی -

عبدالفتاح السیسی روز دوشنبه طی سخنانی از  «صلح داغ» و «ازسرگیری روند مذاکرات بین فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها» صحبت کرد تا آنچه صهیونیست‌ها درباره وی می‌گفتند، برای همگان ثابت شود. صهیونیست‌ها السیسی را یک گنج استراتژیک خوانده‌اند!
روزنامه لبنانی الاخبار در این باره نوشته معنای «صلح داغ» السیسی «احیای ابتکار عمل صلح عربی» است که ملک عبدالله پادشاه وقت سعودی در نشست سال 2002 سران کشورهای عربی در بیروت برای تصویب آن تحت عنوان توافق صلح همه جانبه کشورهای عربی و اسرائیل تلاش زیادی کرد ولی ناکام ماند.
الاخبار خاطرنشان کرد: «باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا در ضیافت شامی که به‌تازگی برای خبرنگاران کاخ سفید ترتیب داد گفت در زمان حاضر ازسرگیری مذاکرات به اصطلاح صلح اسرائیلی و فلسطینی و «تشکیل دو کشور» سخت است «اما گویا السیسی می‌خواهد این صلح را به هر قیمتی ایجاد کند به‌ویژه اینکه به سعودی‌ها با بخشیدن دو جزیره راهبردی تیران و صنافیر اجازه داده است با اسرائیل هم مرز شود تا زمینه برای گسترش توافقنامه کمپ‌دیوید فراهم شود.»
السیسی خیانت را تا به آنجا رسانده که سخنان اخیر صهیونیست‌ها درباره اینکه جولان سوریه برای همیشه به آنها تعلق دارد و حتی کابینه صهیونیستی در داخل خاک اشغالی سوریه تشکیل جلسه داد را نادیده گرفته است.
مقامات سعودی هم به عناوین مختلف این پیام را به رئیس‌جمهور مصر داده‌اند که تحت هر شرایطی پشتیبان این ژنرال مصری هستند.
به نظر می‌رسد شتاب کشورهای عربی برای نزدیک شدن به اسرائيل و عادی شدن روابط با این رژیم افزایش یافته و مصر، سردمدار این حرکت خائنانه درصدد است با تحمیل مذاکرات سازش به این روند باز هم شتاب بیشتری بدهد. روز گذشته عبدالفتاح السیسی با جان کری وزیر خارجه آمریکا در قاهره دیدار و گفت‌وگو کرد.
استقبال اسرائیل
 از موضع نتانیاهو
از سوی دیگر خبر رسیده که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «اسحاق هرتزوگ» رئیس حزب اتحاد صهیونیست با استقبال از صحبت‌های رئیس‌جمهور مصر برای آنچه احیای فرایند سازش میان رژیم صهیونیستی و فلسطین خوانده شده، خود را برای سفر به این کشور آماده می‌کنند.
نتانیاهو در این باره گفته، ضمن تشکر از سخنان ژنرال السیسی از نحوه رهبری خاصی که به نمایش گذاشته دلگرم شده است.
تحلیلگران معتقدند که بر اقدامات السیسی و سخنان او همزمان با برگزاری مراسم شصت‌وهشتمین سالروز نکبت و تاسیس رژیم جعلی اسرائیل نامی جز «خیانت محض» نمی‌توان گذاشت.
این در حالی است که صهیونیست‌ها روزی نیست که فلسطینی‌های بی‌گناه را به خاک و خون نکشند و زنان و کودکان را قربانی مطامع و زورگویی‌های خود نکنند.خیانت السیسی در شرایطی صورت می‌گیرد که محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز در دیدار با یک هیئت اسرائیلی از آمادگی این تشکیلات برای مذاکرات با تل‌آویو درباره ترسیم مرزهای فلسطین و اراضی اشغالی خبر داد.
به نظر می‌رسد که خیانت‌ها به آرمان فلسطین پایانی ندارد و ملت مظلوم فلسطین از همه طرف با ظلم و خیانت مواجه شده است.
در همین رابطه «رامی حمدالله» نخست‌وزیر فلسطین نیز تاکید کرد که هماهنگی امنیتی بین تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی همانند گذشته ادامه دارد!
تحلیلگران از تشکیلات خودگردان فلسطین به عنوان بازوی امنیتی رژیم صهیونیستی در سرکوب مقاومت فلسطین نام می‌برند.