kayhan.ir

کد خبر: ۷۵۳۳۰
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۵

شمار شهدای انفجارهای تروریستی بغداد به 100 تن افزایش یافت

شمار شهدای انفجارهای تروریستی در پایتخت عراق به 100 نفر افزایش یافت. نیروهای امنیتی این کشور نیز برای جلوگیری از عملیات تروریستی مشابه به حال آماده‌باش درآمدند.


به گزارش ایسنا، شمار شهدای چهار انفجار تروریستی در شمال و جنوب و دیگر مناطق بغداد که دوشنبه روی داد، به حدود 100 نفر و تعداد مجروحان نیز به 190 تن افزایش یافته است داعش که مسئولیت این دو انفجار را بر عهده گرفته، در یکی دو هفته اخیر هم ده‌ها غیرنظامی عراقی را در پایتخت و مناطق جنوبی این کشور به خاک و خون کشیده است.
اما، با شروع موج جدید انفجارهای تروریستی شهری، نیروهای امنیتی عراق به حالت آماده‌باش درآمدند.
این حملات جدید همچنین باعث شده مردم عراق شفاف‌تر از قبل علیه عربستان موضع‌ بگیرند و این کشور را در جنایت داعش شریک بدانند. «عبدالعزیز المکی» تحلیلگر عرب در این باره گفته انفجارهای بغداد با تحولات جبهه‌های جنگ ربط مستقیم دارد و هرگاه نیروهای بسیج مردمی شکست‌های سنگینی را بر تروریست‌های تکفیری وارد می‌کنند، آنها نیز در شهرها مردم را با انفجار بمب هدف قرار می‌دهند.
همچنین «محمدجواد ظریف» وزیر خارجه ایران، انفجار تروریستی روز دوشنبه در بغداد را محکوم کرد.
آزادسازی الرطبه
خبر دیگر اینکه «هادی زریج» فرمانده پلیس استان الانبار اعلام کرده، نیروهای مسلح عراق شهر «الرطبه» در استان الانبار را به طور «کامل از اشغال تروریست‌های داعش خارج کردند. الرطبه در 310 کیلومتری شهر رمادی و در نزدیکی مرز اردن قرار دارد.
«صالح کرحوت» رئيس شورای استانداری الانبار هم آزادسازی الرطبه را به مردم عراق تبریک گفت و خواستار آغاز عملیات آزادسازی شهر «فلوجه» در استان الانبار شد.
در همین حال، «اکرم الکعبی» دبیر کل مقاومت اسلامی نجباء عراق اعلام کرد که عملیات آزادسازی فلوجه کلید زده شد.
سایر رویدادها
* نخست‌وزیر عراق از تغییرات در دستگاه اطلاعاتی این کشور خبر داد.
* رئیس پارلمان عراق در چارچوب قانون، دوره فعالیت پارلمان فعلی این کشور را تمدید کرد.