kayhan.ir

کد خبر: ۷۵۳۲۵
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۴

نقشه بن سلمان برای کودتا علیه ولیعهد عربستان به روایت شاهزاده سعودی

افشاگر معروف سعودی این‌بار زوایای جدیدی از دوئل محمد بن سلمان جانشین ولیعهد و محمد بن نایف ولیعهد عربستان را فاش کرده است.

سرویس خارجی-

گویا «محمد بن سلمان» وزیر دفاع سعودی نمی‌خواهد کوچکترین روزنه‌ای برای تنفس «محمد بن نایف» ولیعهد این کشور باز بگذارد. وزیر دفاع خام سعودی که تا قبل از به قدرت رسیدن پدرش به پادشاهی نه نامی از وی در رسانه‌ها بود و نه نشانی در سیاست‌های عربستان داشت، اکنون به مرد شماره یک در عربستان تبدیل شده است. وی قصد دارد به هر شکل ممکن پادشاه عربستان شود در حالی که طبق قانون این پست حق «محمد بن نایف» است. در این مسیر، شاهزاده افشاگر سعودی بار دیگر اطلاعاتی «ویژه» از نقشه‌های پسر پادشاه عربستان در راستای افزایش اختیارات خود و کاهش نفوذ ولیعهد به منظور برکناری وی در آینده منتشر کرده است.
به گزارش العالم، «مجتهد» در توییتر نوشته،  «محمد بن سلمان در راستای افزایش قدرت نظامی خود و کاهش اختیارات دیگران در این زمینه، تصمیم گرفته است تا نیروهای نخبه در ارتش و گارد و وزارت کشور را در یگانی واحد تحت نظارت خودش یکپارچه کند.» وی افزود: «بن سلمان قصد دارد تا اداره مبارزه با مواد مخدر را هم تحت مدیریت مستقل قرار دهد.» این افشاگر سعودی تاکید کرده که جانشین ولیعهد سعودی همچنین درصدد است تا پلیس آگاهی را با دستگاه اطلاعات در قالب مدیریتی واحد و مستقل جدا از وزارت کشور قرار دهد و همچنین نیروهای مرزی را به بهانه ناآرامی‌ها در مرزهای شمالی و جنوبی کشور، به ارتش منتقل کند.» به گفته مجتهد «این تصمیمات بیش از گارد ملی، وزارت کشور را هدف قرار داده است و شامل نیروهای ویژه و نیروهای وضعیت فوق‌العاده می‌شود تا به جز پلیس و دفاع مدنی و زندان‌ها، چیزی در اختیار «بن نایف» باقی نماند.» وی تاکید کرده که این اقدام‌ها مقدمه‌ای برای سلب تمام نفوذ و اختیارات ولیعهد است تا برکناری وی از وزارت کشور و سپس ولیعهدی و پرش به سمت تخت پادشاهی آسان گردد. بن سلمان تمام این نقشه‌ها را به اسم «اصلاحات» به پیش می‌برد!