kayhan.ir

کد خبر: ۷۵۲۲۹
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰

تظاهرات و اعتصاب مردم فرانسه، انگلیس و یونان در اعتراض به بحران اقتصادی

بحران اقتصادی و اجرای سیاست‌های ریاضتی سختگیرانه بار دیگر کارگران و کارمندان را در فرانسه، انگلیس و یونان به تظاهرات و اعتصاب کشانده است.


 در انگلیس معترضان در قلب تجاری لندن به منظور نشان دادن اعتراض خود به سیاست‌های ریاضت اقتصادی دولت و وضع نامناسب زندگی کارگران کم درآمد و پایین بودن حداقل دستمزدها تظاهرات کردند. در لندن حداقل دستمزدی که برای گذران زندگی تعیین شده، حدود 10 پوند برای هر ساعت است، با وجود این بسیاری از کارگران هنوز کمتر از این مقدار دستمزد دریافت می‌کنند.
در یونان نیز معترضان  به افزایش مالیات و کاهش حقوق بازنشستگی در خیابان‌های شهر آتن راهپیمایی کردند تظاهرکنندگان، پارچه‌نوشته‌هایی به همراه داشتند که روی آن شعارهایی علیه ریاضت اقتصادی و منطقه یورو دیده می‌شد. معترضان همچنین پایان صرفه‌جویی در هزینه‌های عمومی دولت یونان را خواستار شدند.
در فرانسه اما اعتصاب سراسری بخش حمل و نقل جاده‌ای و ریلی را هدف گرفته بود. اعتصاب با بسته شدن تعدادی از جاده‌ها و مسیرهای راهبردی توسط کامیون‌ها آغاز شد.این اعتصاب دو روزه و قابل تمدید به دعوت هفت اتحادیه بزرگ کارکنان بخش حمل و نقل جاده‌ای و ریلی و در راستای اعتراض‌های دو ماهه به لایحه اصلاح قانون کار صورت گرفته است.