kayhan.ir

کد خبر: ۷۵۱۴۷
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۱
آیت‌الله مکارم شیرازی‌:

بهائیان نه فقط دشمن اسلام بلکه عامل اسرائیل هستند

آیت‌الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید در اعتراض به دیدار اخیر فائزه هاشمی با سران فرقه ضاله بهائیت و سکوت برخی افراد تصریح کرد: به سهم خودم چنین اقدامی را محکوم می‌کنم؛ این اقدام از نظر قانونی جرم بوده و قابل تعقیب است و باید پیگیری شود.



به گزارش فارس، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی صبح دیروز در جلسه درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شد با اشاره به ملاقات فائزه هاشمی با سران فرقه بهائیت اظهار کرد‌:‌ منتظر بودم که ببینم آیا در این خصوص اعتراضی می‌شود یا خیر که دیدم خبری نیست تا اینکه شنیدیم پدر او اعتراض ملایمی داشته است و جای شکرش باقی است ولی باید پرسید چرا دیگران سکوت کردند.
وی با بیان اینکه به سهم خودم چنین اقدامی را محکوم می‌کنم تصریح کرد: این اقدام از نظر قانونی جرم بوده و قابل تعقیب است و باید پیگیری شود.
این مرجع تقلید تاکید کرد:‌ تقویت دشمنان اسلام از نظر شرعی جرم محسوب می‌شود و می‌توان مجرم را تعقیب کرد. با این فرقه ضاله نه فقط به دلیل دشمنی با اسلام بلکه به این دلیل که آنها عوامل آمریکا و اسرائیل هستند، مخالف هستیم.
وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین مراکز فرقه بهائیت در آمریکا و انگلیس است گفت: در تاریخ حیات منفور این فرقه، دشمنان اسلام از آنها به عنوان یکی از ابزارها استفاده کرده‌اند.
آیت‌الله مکار‌م‌شیرازی خاطرنشان کرد: ممکن است چنین اقداماتی با این هدف باشد که آنها به رسمیت شناخته شوند.
دیدار با بهائیان خیانت است
آیت‌الله حسن ممدوحی نیز در واکنش به دیدار فائزه هاشمی با چند نفر از افراد فرقه ضاله بهائیت، اظهار کرد: دیدار یک فرد ایرانی و مسلمان با دشمنان دین خدا و وابستگان به عناصر خارجی یک اقدام بسیار زشت و ناشایست است.
وی با تصریح بر اینکه دیدار با اعضای فرقه ضاله و گمراه بهائیت با دستورات دینی اسلام سازگاری ندارد، اضافه کرد: خداوند متعال در قرآن کریم نسبت به نزدیک شدن به کفار هشدار داده و منع فرموده است.
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه این افراد جاسوس و دشمن ملت ایران هستند، متذکر شد: این اقدام محکوم است و مسئولان مربوطه باید در این موارد با جدیت برخورد قانونی لازم را انجام بدهند.
وی همچنین خاطرنشان کرد: دیدار با این افراد خیانت به مردم ایران و ارزش‌های دینی و ملی مردم ایران است.
باید با فائزه هاشمی برخورد قضایی شود
محمد سلیمانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌و‌گو با فارس، با اشاره به لزوم برخورد قضایی با فائزه هاشمی اظهار داشت : بهائیان سابقه جاسوسی فراوانی داشته و به خارج از کشور نیز وابستگی دارند و مرکزیت آنها هم در اسرائیل است لذا حضور او (فائزه هاشمی) در جمع سرکردگان اصلی بهائیت یک جرم بزرگ و نابخشودنی است.
نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه یک بُعد این قضیه معنوی و ایجاد تابوشکنی در تعامل با بهائیت است، تصریح کرد: علمای اسلام و فعالان سیاسی باید در این زمینه واکنش نشان دهند تا چنین چیزی دوباره تکرار نشود.
وی اظهارات جدید فائزه هاشمی و تائید مجدد اقدام  اشتباهش در دیدار با بهائیان را نوعی دهن‌کجی به مردم دانست و افزود: این مسئله و دیدار با عناصر بهائیت جرم بوده و قوه قضائیه و دادستان حتما باید در این زمینه ورود و دخالت کنند.
سلیمانی با تاکید بر اینکه این دیدار بعد امنیت ملی هم دارد یادآور شد: باید مشخص شود که سطح روابط فائزه هاشمی با عناصر بهایی در چه حدی است و آیا او عضو این گروه شده است یا خیر.
نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر اینکه فائزه هاشمی به دلیل حضور در جمع بهائیان در مظان اتهام قرار دارد، خاطرنشان کرد: درخواست مراجع و مردم، ورود قوه قضائیه به این مسئله به منظور روشن شدن زوایای پنهان آن است.
اعتراض بازاریان تهران به دیدار
 فائزه هاشمی با سرکرده بهائیت
ظهر دیروز نیز  بیش از 1500 نفر از بازاریان و اصناف تهران با امضای بیانیه‌ای اعتراض خود را به دیدار فائزه هاشمی با سرکرده فرقه بهائیت نشان دادند.
سعید ربدوست مطلق دبیر شورای مرکزی مرکز تعاون ایثارگران انقلاب اسلامی که در جمع معترضین حضور داشت، گفت: امروز طوماری در پی دیدار فائزه هاشمی با اعضای فرقه بهائیت توسط اصناف و بازاریان تهران تهیه شد و از این طریق معترضان شکایت خود را به دادستانی اعلام کردند.
وی با بیان اینکه بازاریان و اصناف تهران به شدت به انجام این اقدام توسط فائزه هاشمی معترض بودند، گفت: خواهان رسیدگی به این مسئله توسط دادسرای عمومی و انقلاب تهران هستیم.
امید عزیزی مسئول بسیج صنف فرش و موکت بازار تهران در رابطه با جزئیات این بیانیه اظهار داشت: جمع کثیری از اهالی و کسبه اصناف و بازاریان تهران به عنوان اولین پرچمداران نهضت امام خمینی‌(ره) و حامیان ولایت فقیه دیدار فائزه هاشمی از سرکرده فرقه بهائیت را به شدت محکوم کرده و خواهان رسیدگی به این مسئله شدند.
گفتنی است در بیانیه بازاریان آمده است‌: ما جمعی از اهالی کسبه اصناف و بازاریان تهران به عنوان اولین پرچمداران نهضت امام خمینی‌(ره) و حامیان ولایت فقیه و رهبر معظم امام خامنه‌ای عزیز و نظام انقلاب اسلامی، دیدار خانم فائزه هاشمی رفسنجانی از سرکرده‌های فرقه‌ بهائیت را محکوم می‌کنیم و از آن مقام محترم تقاضا داریم نسبت به این اعمال خلاف موازین انقلاب اسلامی برخورد قانونی و انقلابی صورت گیرد.
نامه بسیج اساتید به دادستان عمومی و انقلاب
سهراب صلاحی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور نیز  طی نامه‌ای به عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران به نمایندگی از سوی 45 هزار نفر اساتید بسیجی و ارزشی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور خواستار تعقیب، محاکمه و مجازات نسبت به عمل خلاف امنیت فائزه هاشمی در تقویت فرقه ضاله بهائیت، در چارچوب قانون و شرع مقدس اسلام شد.
در این نامه با اشاره به دیدار فائزه هاشمی با سرکرده بهائیت آمده است : اینجانب به نمایندگی از سوی چهل و پنج هزار نفر اساتید بسیجی و ارزشی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور از جنابعالی تقاضا دارد که نسبت به عمل خلاف امنیت خانم فائزه هاشمی در تقویت این فرقه ضاله، اقدام لازم در چارچوب قانون و شرع مقدس اسلام جهت تعقیب، محاکمه و مجازات به عمل آورید.
دیدار فائزه هاشمی با فعالان فتنه 88
نگاهی به عملکرد اعضای فرقه انگلیسی صهیونیستی بهائیت به خوبی نشان می‌دهد که این فرقه در فتنه 88 نقش اساسی داشته است‌.
انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری و حوادث پس از آن عرصه‌ای بود تا دوباره بهائیان با اشاره‌ محافل بیگانه علیه جمهوری اسلامی ایران توطئه كنند.
پیش از انتخابات 88 بهائیان به دلیل بی‌علاقگی به سرنوشت ایران در هیچ انتخاباتی شركت نمی‌كردند و خود را ایرانی نمی‌دانستند. اما این بار كه اراده‌ محافل بهایی بر شركت در انتخابات و رأی ‌دادن به نامزد مشخصی قرار گرفته بود‌، پیروان خود را به شركت فعال فراخواندند.
حوادث بعد از انتخابات و اغتشاشات سران فتنه باعث شد كه گروه كوچك بهائیان نیز به گروه‌های آشوبگر بپیوندند.
در این راستا رسانه‌های غربی و در رأس آنها بی‌بی‌سی ارگان خبری روباه پیر انگلیس نیز با تبلیغ و حمایت گسترده از بهائیان آنها را به حضور در خیابان‌ها تشویق می‌كرد.
با دستگیری برخی از شركت‌كنندگان بهایی در اغتشاشات و اعترافات آنان نیت پلید این فرقه در ضربه ‌زدن به نظام اسلامی مشخص گردید.
اعضای این فرقه علاوه بر حضور فعال در درگیری‌های خیابانی پس از انتخابات نقش مهمی در حوادث عاشورای 88 داشتند چنان که برخی دستگیر‌شدگان این روز بهایی بودند‌.
یکی از بهائیان دستگیر شده در این رابطه طی گفت‌و‌گویی ضمن اشاره مستقیم به حضور فعال اعضای این فرقه در حوادث عاشورا اظهار می‌دارد‌: به طور مثال از طریق پیامک یا گفته‌ها و پیشنهادهای بچه‌ها ما کارهایی را انجام می‌دادیم. به طور مثال بچه‌ها می‌گفتند که ما هم روی پشت بام می‌رویم و به جای الله اکبر می‌گوییم: «الله ابهی». من هم این کار را می‌کردم. آنها می‌گفتند که الله اکبر برای مسلمانان است اما شما برای اینکه چهره خودتان را حفظ کنید، اینگونه شعار دهید.
متهم فوق در پاسخ به این سوال که دنبال چه نوع حکومتی بودید و هستید می‌گوید‌: [از سران‌] دقیقا پرسیدم اگر ما در این راهپیمایی‌ها شرکت کردیم و همه آمدند و بهایی شدند سیستم حکومتی چه خواهد بود؟ آنها هم جواب دادند که معلوم نشده چه باشد اما بهتر است سلطنتی باشد.
با وجود ضد اسلامی بودن حرکات اعضای این فرقه در طول سالیان متمادی فعالان فتنه بارها با بهائیان دیدار و گفت‌و‌گو کرده‌اند‌.
به عنوان مثال اردیبهشت سال 93 چند تن از فتنه‌گران فعال در فتنه سبز به دیدار خانواده سران گروهک بهائیت رفتند.
در این ملاقات محمد ملکی (وابسته به جبهه مرتد ملی)، عیسی سحرخیز (مدیر کل مطبوعات داخلی در دولت اصلاحات که از نامزدی بهائیان و همجنس‌بازان حمایت کرده بود)، نرگس محمدی، نسرین ستوده، ژیلا بنی‌یعقوب، محمد نوری‌زاد و معصومی حضور داشته‌اند.
این ملاقات صرفاً از آن جهت اهمیت دارد که پیوند جریان نفاق با گروهک استعماری و صهیونیستی بهائیت را نشان می‌داد و تداعی‌کننده دوباره نقش‌آفرینی برخی اعضای این گروهک در حرمت‌شکنی شرم‌آور روز عاشورای سال 1388 بود. در آن حرمت‌شکنی چند تن از اعضای گروهک بهائیت بازداشت شدند.