kayhan.ir

کد خبر: ۷۵۱۱۲
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۹

آغاز عملیات ارتش سوریه در الزراره /نوبت انتقام از تروریست‌ها فرا رسید

نیروهای ارتش سوریه و مقاومت عملیات آزادسازی روستای «الزراره» در استان «حماه» را (جایی که تروریست‌ها صدها زن و کودک را قتل‌عام کردند) آغاز کردند.

سرویس خارجی -

به گزارش خبرگزاری فارس، روستای الزراره شنبه هفته گذشته شاهد کشتار حدود 180 زن و کودک و کهنسال به دست عناصر تکفیری بود.
دیروز اما عملیات آزادسازی این روستای 1000 نفره و سایر مناطق همجوار آغاز شد.این عملیات که ارتش سوریه، نیروهای مقاومت و نیروهای دفاع ملی (داوطلبان سوری) در آن مشارکت دارند، از محورهای شمال، جنوب و جنوب غرب روستای فوق در استان «حماه» آغاز شده است.همزمان با پیشروی نیروی زمینی، توپخانه ارتش سوریه و جنگنده‌های روسی نیز مواضع تروریست‌ها را در اطراف روستا در هم کوبیدند. تا عصر دیروز ده‌ها تروریست طی این عملیات کشته و یا زخمی شدند.تروریست‌ها در جنایت هولناک شنبه گذشته خود، علاوه بر قتل 180 غیر نظامی، 117 نفر را نیز ربودند و به منطقه نامعلومی منتقل کردند.نیروهای ارتش سوریه در منطقه نفتی «الشاعر» استان حمص نیز خطوط دفاعی اولیه تروریست‌ها را شکستند و بر ارتفاعات مشرف بر این منطقه مسلط شدند. این عملیات نیز مرگ ده‌ها تروریست را به دنبال داشت.
در برخی مناطق شهر «حلب» هم دیروز درگیری‌های سختی میان نیروهای دولتی و مقاومت از یک طرف و تروریست‌ها از طرف دیگر جریان داشت.
از شهر «رقه» که پایتخت داعش خوانده می‌شود، نیز خبر رسیده، سرکرده‌های این گروه تروریستی مرخصی عناصر خود را لغو و در این شهر وضعیت فوق‌العاده اعلام کرده‌اند!
این ترتیبات ویژه پس از آن اتخاذ شده که نیروهای «حزب دموکراتیک سوریه» که تحت فرمان ارتش این کشور می‌جنگند، ‌از مناطق شمالی تا 30 کیلومتری «رقه» پیشروی کرده‌اند.