kayhan.ir

کد خبر: ۷۵۱۱۱
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۹

وزیرخارجه عراق: نیروهای قهرمان بسیج با تروریست‌های 100 کشور جهان می‌جنگند

وزیرخارجه عراق تاکید کرد، نیروهای قهرمان بسیج مردمی به همراه ارتش و عشایر این کشور با تروریست‌های بیش از 100 کشور جهان می‌جنگند و پیروزی‌های بزرگی را تاکنون به دست آورده‌اند.



به گزارش تسنیم، «ابراهیم جعفری» طی دیدار با «یان کوبیش» نماینده سازمان ملل در عراق گفت: نیروهای مسلح ما، نیروهای قهرمان بسیج مردمی (حشدالشعبی) و عشایر به همراه نیروهای پیشمرگ (کرد) پیروزی‌های بزرگی را در نبرد با داعش به دست آورده‌اند.جعفری با تاکید بر اینکه «هم‌اکنون نیروهای مسلح عراق با تروریست‌های اعزامی از 100 کشور می‌جنگند»، از کوبیش و سازمان ملل خواست، جهان را از واقعیاتی که در عراق می‌گذرد آگاه کنند. جعفری همچنین به کوبیش یادآور شد که سازمان ملل باید بر حجم کمک‌هایش به عراق بیفزاید.
عملیات در الانبار
خبر دیگر اینکه نیروهای مسلح عراق عملیات آزادسازی شهر «الرطبه» در غرب استان «الانبار» از اشغال تروریست‌های داعش را آغاز کردند.
پیشروی نیروهای دولتی از سه محور آغاز شده و این نیروها در پشت دروازه‌های شهر موضع گرفته‌اند.
در استان «دیاله» هم نیروهای بسیج مردمی توطئه تروریست‌ها را برای بر هم زدن امنیت شهر «الخالص» خنثی کرده‌اند.
 انفجار در جنوب بغداد
منطقه «لطیفیه» واقع در جنوب بغداد نیز شامگاه یکشنبه شاهد انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده بود. در این حادثه تروریستی دو نظامی عراقی کشته و 11 نفر دیگر مجروح شدند.
صبح دیروز نیز در یک کارگاه گاز منطقه «التاجی» بغداد انفجار رخ داد که بر اثر آن، یک نفر جان خود را از دست داد و 12 نفر دیگر مجروح شدند. «حیدر عبادی» نخست‌وزیر عراق خواستار تحقیقات فوری در این رابطه و بررسی علت انفجار شده است. ظاهرا این انفجار تروریستی بوده است.
در استان «نینوا» هم تروریست‌های داعش با استفاده از بولدوزر، آثار باستانی متعلق به تمدن «آشوری» را تخریب کردند!