kayhan.ir

کد خبر: ۷۵۱۱۰
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۹
پس از انتقاد از سیاست های تل‌آویو

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از نتانیاهو اخطار گرفت

با بالاگرفتن اختلافات در کابینه رژیم صهیونیستی به دنبال اعتراف برخی مقامات بلندپایه این رژیم به جنایات صورت گرفته علیه فلسطینیان نخست‌وزیر این رژیم، موشه یعلون را به دلیل تأیید و تکرار این اعترافات احضار و توبیخ کرد.

 
 

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، وزیر جنگ کابینه خود را برای «شفاف‌سازی» درباره سخنرانی خود در خصوص لزوم اظهارنظر سربازان و فرماندهان نیروهای نظامی درباره مسائل مختلف به دفتر نخست‌وزیری احضار کرد.
به گزارش فارس، «موشه یعلون» روز یکشنبه در سخنرانی خود در جمع وابستگان نظامی خارجی در وزارت جنگ رژیم صهیونیستی گفته بود، «من از شما و نیروهای تحت‌الامر شما می‌خواهم که به گفتن نظرات خود ادامه دهید. این کار را حتی اگر در تقابل با عقاید فرماندهی ارشد یا دولت بود انجام دهید.»
کارشناسان اسرائيلی صحبت‌های یعلون را در دفاع از صحبت های اخیر «یائیر گولان» جانشین رئیس ستاد مشترک ارتش در خصوص «هولوکاست» و تشبیه دولت نتانیاهو به حکومت نازی‌ها ارزیابی کرده و احتمال می‌دهند که این حمایت حتی به قیمت استعفای اجباری یعلون از وزارت هم تمام شود.
«گولان» چند روز قبل، در آستانه سالروز یادبود آنچه صهیونیست‌ها آن را «هولوکاست» می‌خوانند اعمال و اقدامات خشونت‌بار رژیم صهیونیستی در برخورد با فلسطینیان را به رفتارهای غیرانسانی آلمان‌های نازی تشبیه کرده و گفته بود: «اگر چیزی باشد که مرا در یادبود هولوکاست نگران و وحشت‌زده کند، روندهای وحشتناک و هولناکی است که 70- 80- 90 سال پیش به طور کلی در اروپا و به طور خاص در آلمان حادث شد و نشانه‌های آنها را در بین خودمان همین‌جا در اسرائيل و در سال 2016 مشاهده می‌کنیم.»
عملیات شهادت‌طلبانه
منابع فلسطینی از انجام یک عملیات جدید شهادت‌طلبانه در قدس اشغالی و زخمی‌شدن یک شهرک‌نشین صهیونیست خبر دادند.
یک عامل شهادت طلب که با استفاده از سلاح سرد این عملیات را انجام داده بود توسط نظامیان رژیم صهیونیستی بازداشت شد.
سایر رویدادها
* جنبش حماس بار دیگر تاکید کرد هرگز اسرائیل را به رسمیت نخواهد شناخت.
* وزیر خارجه اتریش با سفر به رام‌الله با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار و بر حمایت این کشور از طرح دو دولت تاکید کرد.
* منابع فلسطینی اعلام کردند که نیروهای دریایی رژیم صهیونیستی همزمان با شصت و هشتمین سالگرد نکبت 10 ماهیگیر فلسطینی را در سواحل شمالی غزه بازداشت کردند.
* تعدادی از خاخام‌های ارشد صهیونیستی خواستار کشتن هر فلسطینی شدند که  به قصد صدمه‌زدن به اسرائیلی‌ها از خانه خارج می‌شود.