kayhan.ir

کد خبر: ۷۵۱۰۸
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۹

تحصن و تظاهرات روحانیون در 5 شهر پاکستان علیه شیعه‌کشی تکفیری‌ها

چند شخصیت و چهره‌های مذهبی - سیاسی شیعه پاکستان در اعتراض به ترور و قتل روزمره شیعیان این کشور به دست تروریست‌های تکفیری و نیروهای دولتی، دست به اعتصاب غذا زده‌اند.



 مردم و علمای پنج شهر پاکستان نیز در اعتراض به شیعه‌کشی در این کشور، تظاهرات کردند.
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، علامه «راجا ناصر عباس جعفری» دبیرکل حزب مذهبی - سیاسی مجلس وحدت مسلمین پاکستان چهار روز است که در اعتراض به ترور و کشتار شیعیان در «کراچی» و «پارا چنار» و دیگر مناطق پاکستان، دست به اعتصاب غذا زده است. علامه جعفری دیروز در جمع علما و روحانیون شیعه که در اعتراض به قتل‌عام شیعیان تجمع کرده بودند اعلام کرد که تا زمان واکنش موثر دولت به حوادث اخیر تروریستی و کشتار شیعیان، به اعتصاب خود ادامه خواهد داد. این در حالی است که پزشک معالج جعفری اعلام کرده، شرایط جسمی وی به دلیل اعتصاب غذا، مساعد نیست.
طی روزهای اخیر شهرهای اسلام‌آباد، لاهور، کراچی، مولتان و پیشاور نیز شاهد تجمع و تظاهرات علمای شیعه و سنی و مردم در اعتراض به کشتار شیعیان بوده است. تظاهرکنندگان از دولت می‌خواهند مقابل تروریست‌های وهابی و تکفیری دست به اقدامات قاطع‌تری بزند و عوامل حملات تروریستی علیه شیعیان را شناسایی و بازداشت کند.
طی روزهای اخیر یک فعال حقوق بشر شیعه در کراچی و سه حقوقدان شیعه دیگر در  شهر «دیره اسماعیل خان» به دست تروریست‌ها به شهادت رسیدند. در شهر «پارا چنار» نیز نیروهای امنیتی با شیعیان تظاهرکننده درگیر شدند و چهار نفر را کشتند.
طی سال‌های اخیر عناصر «لشکر جهنگوی» و دیگر گروه‌های تروریستی و تکفیری،‌ حملات خونینی را علیه شیعیان در کراچی، کویته و دیگر شهرها ترتیب داده‌اند.
جریان‌های تکفیری و وهابی پاکستان از سوی رژیم آل سعود حمایت می‌شوند.