kayhan.ir

کد خبر: ۷۵۱۰۶
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۹

انصارالله: تاکنون230 فرمانده سعودی را به اسارت گرفته‌ایم

مسئول اداره امنیت کمیته‌های انقلابی یمن اعلام کرد از آغاز جنگ یمن تاکنون 230 فرمانده سعودی به اسارت انقلابیون یمن درآمده‌اند.

سرویس خارجی-

عربستان در طول 14 ماه تجاوز به یمن متحمل هزینه‌ها و خسارات سنگینی شده است. ده‌ها پایگاه ائتلاف سعودی توسط موشک‌های بالستیک انقلابیون یمن هدف قرار گرفته و صدها نظامی سعودی نیز به هلاکت رسیده‌اند. در این میان تعداد بسیار زیادی از سربازان و فرماندهان سعودی نیز به اسارت انقلابیون یمنی درآمده‌اند. در همین رابطه شبکه خبری العالم به نقل از «علی هاشم» مسئول اداره امنیت کمیته‌های انقلابی یمن اعلام کرد، «تعداد فرماندهان ارتش عربستان که در زندان های یمن در اسارت به سر می‌برند به 230 نفر رسیده است.» وی همچنین فاش کرد که «نیروهای امنیتی عربستان بیش از 25 شهروند یمنی را به دلیل فعالیت در پایگاه‌های اجتماعی و دفاع از کشور و انقلابشان در عربستان بازداشت کرده‌اند.»
انفجار در مکلا
در همین حال،  روز یکشنبه 41 نفر از مزدوران «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی و فراری یمن در انفجار انتحاری در شهر مکلا مرکز استان حضرموت این کشور کشته شدند. گروه داعش مسئولیت این انفجار را برعهده گرفته است. این دومین حمله به مزدوران «هادی» در مکلا در طول یک هفته است. جنبش انصارالله یمن انفجارهای تروریستی مکلا را ناشی از «ناامنی و هرج‌و‌مرجی» دانست که «اشغالگران موجب آن شده‌اند.» از زمان اشغال استان‌های جنوبی یمن از سوی متجاوزان، این استان‌ها از ناامنی بی‌سابقه و گسترش گروه‌های تروریستی رنج می‌برند.
از سوی دیگر، «اسماعیل ولدالشیخ احمد» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن روز یکشنبه اعلام کرد، «روزهای آینده مذاکرات یمن سرنوشت‌ساز خواهد بود و توپ در حال حاضر در زمین شرکت‌کنندگان در مذاکرات است. بر اساس گزارش شبکه «المیادین»، «ولدالشیخ» ضمن اعلام اینکه جامعه بین‌الملل را در جریان گام‌های آینده قرار داده‌اند، افزود:«توافق ابتدائی برای آزادی 50 اسیر بازداشت شده قبل از ماه رمضان نهایی شده است و کمیته‌ ویژه اسرا بر روی عملی شدن آن کار می‌کند.» نماینده سازمان ملل در امور یمن این را هم گفت که پیشرفت در مذاکرات صلح یمن دیده می‌شود اگرچه کند و نسبی است. مذاکرات صلح یمن در کویت از 2 اردیبهشت شروع شده است و تاکنون به هیچ نتیجه موثری نرسیده است.