kayhan.ir

کد خبر: ۷۴۴۶۵
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۲
واشنگتن پست گزارش داد

رقابت منفورترین‌ها در انتخابات 2016 آمریکا

روزنامه واشنگتن پست رقابت بین کلینتون و ترامپ، دو نامزد احتمالا نهایی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را «رقابت منفورترین‌های تاریخ انتخابات آمریکا» خواند.


به گزارش فارس، روزنامه واشنگتن پست در گزارشی درباره رقابت‌های انتخاباتی آمریکا نوشت: «بالاخره رای‌دهندگان ایالت ایندیانا هفته گذشته چیزی که ماه‌ها منتظرش بودیم را به طور موثری مشخص کردند.  انتخابات سال 2016 احتمالا «هیلاری کلینتون»، که در بین اکثر رای‌دهندگان منفور است را در مقابل «دونالد ترامپ» که در میان بخش دیگر و بیشتری از رای‌دهندگان منفور است  مقابل هم قرار خواهد داد. طبق این گزارش، «کلینتون» که سابقه بدی در وزارت خارجه آمریکا نداشت و بعضی از دموکرات‌ها متقاعد شده بودند که به راحتی انتخابات را خواهد برد اکنون موقعیتش بدتر از موقعیت «جرج بوش» در انتخابات سال 2004 است. «دونالد ترامپ» حتی نامحبوب‌تر از «کلینتون» است جایی که طیف وسیعی از غیرسفیدها نظر کاملا منفی به وی دارند که از زمان مبارزات انتخاباتی «بری گلدواتر» در سال 1964 بی‌سابقه است.
اظهارات جالب یک سناتور
در همین حال، سناتور «بن ساسه» از ایالت نبراسکا در این زمینه می‌گوید که در تاریخ انتخابات آمریکا تاکنون کاندیدایی نبوده است که بیش از نیمی از رای‌دهندگان به وی نظر منفی داشته باشند. وی می‌گوید که «در شهر من زباله‌سوزهایی هستند که از این دو نفر محبوبتر هستند!» واشنگتن پست در ادامه نوشت: «شما از صحبت‌های طرفداران هر نامزد می‌توانید این را بفهمید که آنها فقط این واقعیت را درک می‌کنند که رای می‌دهند چون از نامزد دیگر متنفر هستند و بسیاری از مردم به این انتخابات با ترس و نگرانی نکاه می‌کنند که آیا شرکت کنند یا نه.» روزنامه نیویورک تایمز نیز با اشاره به احتمال رقابت کلینتون و ترامپ در انتخابات نهایی نوشت: «آیا ترامپ می‌تواند از کلینتون سبقت بگیرد؟ قطعا می‌تواند. کلینتون خیلی نامحبوب است. البته شاید اکثریت آمریکایی‌ها او را دوست نداشته باشند اما آنها می‌گویند از ترامپ می‌ترسند.»
طبق گزارش نیویورک تایمز، بزرگترین مشکل «ترامپ» آن است که او نامحبوب‌ترین نامزد یک حزب بزرگ در طول تاریخ مدرن است چرا که نزدیک به دو سوم شرکت‌کنندگان در نظرسنجی‌ها می‌گویند نظر نامطلوبی نسبت به او دارند.