kayhan.ir

کد خبر: ۷۲۸۸۷
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۸

نقص فنی پرواز تهران - نجف به خیر گذشت

هواپیمای شرکت قشم اير با 300 مسافر که ساعت 12 دیروز تهران را به مقصد نجف ترک کرده بود هنگام نشستن در فرودگاه نجف با نقص فنی روبرو شد و به تهران برگشت.


این هواپیما پس از اطمینان از اینکه امکان نشستن در فرودگاه نجف  وجود ندارد، دوباره به سمت تهران بازگشت و به سختی و با تلاش فراوان موفق به نشستن در فرودگاه امام خمینی(ره) شد.
به گفته مسئولان کادر پروازی علت بازگشت هواپیما نقص فنی در لاستیک و عدم امکان فرود در فرودگاه نجف بوده است.
خلبان هواپیما دراین‌باره گفت: به دلیل ارتفاع کم فرودگاه نجف، گرمی زمین در این نقطه و همچنین امکانات کم فرودگاه ناچار شدیم تا هواپیما را به سمت ایران هدایت کنیم.
وی ادامه داد: احتمال فرود سالم هواپیما در فرودگاه نجف 98 درصد بود ولی به دلیل امنیت جان مسافران تصمیم گرفتیم به فرودگاه امام خمینی(ره) بازگردیم تا نواقص فنی را با امکانات بیشتر رفع و با امنیت کامل مجدداً به سمت نجف پرواز کنیم.
همچنین یک مقام مسئول در روابط عمومی هواپیمایی قشم ایر در این خصوص گفت: هنگامی که هواپیما برای فرود در فرودگاه نجف آماده می‌شد، برج فرودگاه به خلبان اعلام می‌کند که تایر هواپیما دچار ترکیدگی شده و به همین علت خلبان هواپیما تصمیم به بازگشت گرفته است.
به گزارش خبرنگار کیهان که یکی از ۳۰۰ مسافر این هواپیما بود، برای هیچ یک از مسافران مشکل خاصی ایجاد نشد و پرواز نجف هواپیمایی قشم ایر پس از رفع نقص هواپیما توسط عوامل فرودگاه امام خمینی(ره) حدود ساعت 16 انجام شد.