kayhan.ir

کد خبر: ۷۲۷۷۹
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۴
در واکنش به لفاظی‌های تل‌آویو

دمشق: به زور اسلحه هم که شده جولان را آزاد می‌کنیم

دولت دمشق در واکنش به لفاظی‌های نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر تعلق داشتن جولان اشغالی به این رژیم، اعلام کرد که به زور سلاح هم که شده، جولان را به سوریه برمی‌گرداند.



علی‌رغم اینکه شرایط کاملاً جنگی بر سوریه حاکم است، تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی در منطقه جولان اشغالی و اظهارات گستاخانه «بنیامین نتانیاهو» که جولان را متعلق به اسرائیل دانسته بود، واکنش قاطع و گسترده‌ای را میان مقامات سیاسی و محافل رسانه‌ای سوریه به دنبال داشت.
«فیصل مقداد» معاون وزیر خارجه سوریه در گفت‌ و گو با شبکه «المیادین» اظهار داشت: جولان سوریه، براساس قطعنامه‌های شورای امنیت، سرزمین اشغالی محسوب می‌شود. حضور نیروهای سازمان ملل در جولان (هم) نشان دهنده اشغالی بودن این منطقه است. فیصل مقداد گفت: آماده‌ایم تا از هر وسیله و ابزاری از جمله ابزار نظامی برای بازگرداندن جولان استفاده کنیم.
معاون وزیر خارجه سوریه تأکید کرد: نه (ولادیمیر) پوتین و نه هیچ رئیس‌جمهوری در دنیا منطق اسرائیل در مورد جولان را نمی‌پذیرد.
وزارت خارجه سوریه هم با ارسال دو نامه به شورای امنیت سازمان ملل، از این نهاد خواست اقدامات و ادعای رژيم صهیونیستی در مورد بلندی‌های جولان را محکوم کنند.
در این دو نامه از جامعه بین‌المللی خواسته شده اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی علیه ساکنان مناطق اشغالی جولان را محکوم کند.
قبلاً شورای امنیت سازمان ملل با صدور قطعنامه 497، اشغال بلندی‌های جولان توسط اسرائیل را «غیر قانونی» دانسته است.
اهالی منطقه جولان هم با صدور بیانیه‌ای، اظهارات نتانیاهو را محکوم و اعلام کردند که جولان تا ابد متعلق به سوریه خواهد بود. نتانیاهو پیش از این گفته بود، جولان تا ابد در دست اسرائیل باقی خواهد ماند.
آخرین خبرها نیز از جولان اشغالی حاکی است، نظامیان ارتش صهیونیستی در این منطقه دست به رزمایش زده‌اند!
در خارج از مرزهای سوریه نیز «عبدالباری عطوان» سردبیری روزنامه «رأی الیوم» تحرکات مشکوک رژیم صهیونیستی را مورد تحلیل قرار داد و نوشت، واکنش نشان ندادن رسانه‌های عربی به قلدر مآبی رژیم صهیونیستی، غیر منتظره است. وی نوشت که مقاومت سرانجام جولان را آزاد خواهد کرد.