kayhan.ir

کد خبر: ۷۲۷۷۷
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۳
سناتور وقت آمریکا:

همه در سطوح بالا می‌دانیم حملات 11 سپتامبر کار سعودی‌هاست

سناتور معروف آمریکایی که فرماندار فلوریدا نیز بوده می‌گوید هزاران سند وجود دارد که نقش آل‌سعود در حملات 11 سپتامبر را ثابت می‌کند و این مسئله را هم مسئولان رده بالای آمریکایی و هم مقامات سطح بالای سعودی می‌دانند.


مقامات آمریکا 14 سال پیش القاعده را مسئول حملات 11 سپتامبر اعلام کردند و با همین دستاویز و به بهانه مبارزه با تروریسم راهی افغانستان شدند. حاصل این لشکرکشی اما نابودی کشور افغانستان بود. اما با تنش‌های جدید بین واشنگتن و ریاض روایت‌های دیگری از پشت پرده حملات 11 سپتامبر منتشر می‌شود که با ادعاهای آمریکا در تناقض است. اخیراً گزارشی منتشر شد مبنی بر آنکه کاخ سفید و مقامات اطلاعاتی آمریکا درصددند اسناد موسوم به «28 صفحه» را از حالت محرمانه خارج کنند که انتشار این اسناد از حمایت مستقیم عربستان از هواپیماربایانی خبر می‌دهد که در حملات تروریستی 11 سپتامبر مشارکت داشتند. به دنبال این خبرها بود که لایحه‌ای به منظور نشان دادن نقش عربستان در حملات 11 سپتامبر در کنگره مطرح شد. به دنبال آن رسانه‌های آمریکایی نوشتند عربستان به دولت آمریکا و اعضای کنگره هشدار داده که اگر کنگره لایحه‌ای را تصویب کند که طبق آن عربستان در دادگاه‌های آمریکا برای هرگونه نقش در حملات 11 سپتامبر 2001 مقصر و مسئول شناخته شود، به دارایی‌های صدها میلیارد دلاری خود در آمریکا چوب حراج می‌زند. آمریکایی‌ها می‌گویند این اقدام باعث شد تا دولت «اوباما» نسبت به عواقب این اقدام سعودی‌ها به کنگره هشدار دهد. بلافاصله پس از این تهدید عربستان، رسانه مستقل آمریکایی «نیویورک دیلی نیوز»، عربستان را «تفاله سلطنتی» خواند که هزاران نفر از مردم کشورش را کشته است. اکنون اما یک سناتور ارشد سابق آمریکا که سالها فرماندار ایالت فلوریدا هم بوده می‌گوید، همه مقامات سطح بالای آمریکا و عربستان می‌دانند حملات 11 سپتامبر کار آل‌سعود بود.
«باب گراهام» عضو سابق مجلس سنا در گفت‌وگو با شبکه «سی‌ان‌ان» و در واکنش به تهدید عربستان برای فروش اوراق بهادار و دیگر دارایی‌های خود درآمریکا به ارزش 750 میلیارد دلار در صورت تصویب لایحه کنگره درباره حملات 11 سپتامبر گفت: «من عصبانی هستم اما تعجب نمی‌کنم. سعودی‌ها می‌دانند که در 11 سپتامبر چه کردند و می‌دانند که ما- دستکم در سطح مسئولان بارز در دولت آمریکا می‌دانیم- که آنها چه کار کردند. آنها این طور رفتار می‌کنند زیرا ما هیچ پاسخی به همدستی آنها در کشتن 3 هزار آمریکایی نداده‌ایم و فکر می‌کنند که می‌توانند هر کاری را بکنند؛ بدون این که مجازات شوند.»«گراهام» تأکید کرد: «هزاران سند وجود دارد که درباره نقش عربستان در حملات 11 سپتامبر سخن می‌گوید و فکر می‌کنم که رئیس‌جمهور باید متعهد به انتشار همه این اطلاعات باشد و شفافیت کاملی درباره آنچه سعودی‌ها انجام دادند، وجود داشته باشد تا همه طرف‌ها براساس واقعیت در این برهه فراز و نشیب، در روابط با ما رفتار کنند.» به گفته این سناتور سابق «محتوای این اسناد به وجود رابطه‌ای در سطح بالا بین عربستان و 19 رباینده (هواپیماهای 11 سپتامبر) اشاره خواهد کرد.»
 گفتنی است، اسناد و شواهد زیاد دیگری نیز وجود دارد که ثابت می‌کند، روایت آمریکا از حادثه 11 سپتامبر دروغی بیش نیست و چه بسا حتی دولت وقت آمریکا خود نیز در این حادثه نقش داشته باشد.