kayhan.ir

کد خبر: ۷۲۶۷۷
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۶

رسانه صهیونیستی: خدمات محمود عباس به اسرائیل قابل ستایش است

یک سایت خبری رژیم صهیونیستی نوشته اسرائیلی‌ها باید به خاطر خدمات محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان، قدردان وی باشند چرا که او مانع از وقوع صریح عملیات استشهادی شده است!



«آوی سیخاروف» کارشناس سیاسی صهیونیست در سایت واللا نوشته، سرویس امنیتی تشکیلات خودگردان در 6 ماه اخیر ده‌ها و شاید هم صدها عملیات فلسطینی‌ها علیه اسرائيل را خنثی کرده است.
به گزارش خبرگزاری قدس، این کارشناس ضمن ابراز شگفتی از عدم توجه رسانه‌های صهیونیستی به اقدامات تشکیلات خودگردان در مهار انتفاضه قدس! تاکید کرده تشکیلات خودگردان شمار زیادی از فلسطینی‌هایی که قصد انجام عملیات را داشته‌اند بازداشت کرده است، بنابراین اسرائیلی‌ها باید از او تشکر کنند.
وی همچنین نوشته که مقامات امنیتی اسرائیل رابطه مستقیمی میان کاهش عملیات فلسطینی‌ها با استمرار همکاری امنیتی با تشکیلات خودگردان قائل هستند و به همین دلیل آنها نیز باید قدردان محمود عباس باشند!
درگیری در الخلیل
خبر دیگر اینکه بر اثر درگیری‌های شدید روز شنبه در اردوگاه «العروب» واقع در شمال  الخلیل بین نظامیان صهیونیست و فلسطینی‌ها چندین نفر از فلسطینی‌ها زخمی شدند. به گزارش فارس، در این درگیری‌ها یک کودک هفت ساله و سه جوان به ضرب گلوله جنگی و پلاستیکی مجروح شدند.ده‌ها فلسطینی نیز در این درگیری‌ها دچار مسمومیت ناشی از استنشاق گازهای سمی و اشک‌آور شدند.
خشم نتانیاهو از یونسکو
بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اما با انتقاد از پیشنهاد یونسکو برای جداسازی بخش یهودی از مسجدالاقصی آن را «مضحک»‌ خواند.
به گزارش فارس به نقل از روزنامه «عاروتص شوع»، هیئت  اجرایی یونسکو روز جمعه پیشنهادی را برای جداسازی یهودیان از مسجدالاقصی داده و به جای بکار بردن اصطلاح انگلیسی که صهیونیست‌ها از آن با عنوان «کوه معبد» یاد می‌کنند لغت عربی آن را استفاده کرد که این امر، خشم نتانیاهو را در پی داشته است.
نتانیاهو مدعی شده که یونسکو ارتباط تاریخی منحصر به فرد یهودیت و مسجدالاقصی را نادیده گرفته است.
تظاهرات فلسطینی‌ها
در حمایت از حزب‌الله
خبر دیگر اینکه، جبهه مردمی برای آزادی فلسطین راهپیمایی بی‌سابقه‌ای را برای حمایت از نیروهای مقاومت و حزب‌الله لبنان در کرانه باختری سازماندهی کرد.
به گزارش فارس به نقل از «یدیعوت آحارونوت» ده‌‌ها نفر از اهالی کرانه باختری شامل فلسطینی‌ها و دروزی‌های جولان برای حمایت از حزب‌الله در رام‌الله راهپیمایی کردند.
این راهپیمایی نمایش عمومی بی‌سابقه‌ای در حمایت از سران مقاومت از جمله سیدحسن نصرالله و عبدالملک الحوثی بود. در این راهپیمایی همچنین از کمک حزب‌الله به دولت سوریه در نبرد با تروریست‌ها تقدیر شد.