kayhan.ir

کد خبر: ۷۲۵۲۱
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۳

راهپیمایی میلیونی مردم صنعا در اعتراض به نقض آتش‌بس از سوی عربستان

جمعیت انبوهی از شهروندان یمنی با برگزاری تظاهرات در صنعا ضمن اعتراض به «نقض آتش بس گسترده توسط عربستان»، خواستار توقف تجاوز ظالمانه آمریکایی- سعودی و پایان محاصره این کشور شدند.


صنعا، پایتخت یمن روز جمعه شاهد برگزاری راهپیمایی پر شور در محکومیت و اعلام مخالفت با ادامه تجاوز ظالمانه سعودی- آمریکایی و محاصره ظالمانه این کشور بود. شرکت کنندگان در این راهپیمایی که با عنوان «مسئولیت آزادگان جهان، توقف تجاوز و محاصره است» برگزار شد، ضمن سردادن شعارهایی، ارتکاب جنایت‌های وحشیانه علیه مردم یمن، هدف قرار دادن غیرنظامیان، محاصره ظالمانه این کشور و نقض آشکار عرف‌ها و قوانین بین‌المللی و انسانی از سوی رژیم سعودی را محکوم کردند. تظاهرکنندگان همچنین از ملت‌ها و آزادگان جهان خواستند در کنار ملت یمن قرار بگیرند و در قبال کشتارهای وحشیانه مردم یمن احساس مسئولیت کرده و برای توقف تجاوز و پایان دادن به محاصره ظالمانه ملت یمن تلاش کنند.
شرکت کنندگان در این راهپیمایی، ادامه سکوت جامعه جهانی و سازمان‌های بین‌المللی و حقوق بشری در قبال تجاوز سعودی آمریکایی را محکوم و اعلام کردند که این سکوت به معنای مشارکت در تجاوز است و لکه ننگی بر پیشانی بشریت به شمار می‌رود. در بیانیه پایانی این راهپیمایی پر شور، از مقاومت ملت یمن در قبال تجاوز سعودی آمریکایی وحشیانه که همه چیز را با هدف به زانو در آوردن ملت یمن هدف قرار می‌دهد، قدردانی شد. در این بیانیه آمده: «بعد از آتش بس که از نیمه‌های یکشنبه شب گذشته آغاز شده دشمن همچنان به زورگویی و نقض آتش بس ادامه می‌دهد. دشمن  تجاوزهای خود را به صورت شدیدتر ادامه می‌دهد و تلاش‌های مزدوران برای پیشروی در جبهه‌های مختلف و همچنین هلی برن سلاح و بمباران مناطق مختلف همچنان ادامه دارد.» در این بیانیه همچنین بر «ضرورت تثبیت آتش بس و تقویت کار کمیته‌های محلی مسئول آن» به عنوان «اولین گام در راستای فراهم کردن مقدمات آغاز دور بعدی گفت‌و‌گوها» تاکید شده است.