kayhan.ir

کد خبر: ۷۱۰۰۲
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۳
در واکنش‌ به جنایات آل‌سعود در یمن

هلند صادرات سلاح به عربستان را ممنوع کرد

پارلمان هلند با پیش‌نویس قانون توقف صادرات سلاح به عربستان به‌علت تداوم نقض قوانین انسانی از سوی این کشور در یمن موافقت کرد.


به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری رویترز، پارلمان هلند با پیش‌نویس قانونی که از دولت این کشور می‌خواهد تا صادرات سلاح به عربستان را به‌دلیل تداوم نقض قوانین انسانی در یمن متوقف کند، موافقت کرد. بر پایه این گزارش، پارلمان هلند به‌طور جدی به‌دنبال رای به اجرای مصوبه ماه گذشته پارلمان اروپا است که از کشورهای عضو اتحادیه اروپا می‌خواهد فروش سلاح به ریاض را ممنوع کنند. بنابر این گزارش، پارلمان هلند از دولت خواسته تا ممنوعیت فروش سلاح و عدم صدور مجوز صادرات دارای کاربرد دوگانه را که ممکن است برای نقض حقوق بشر به کار رود، به صورت «قاطع» اجرا کند.
هلند در حالی صدور سلاح به عربستان را ممنوع کرده که که روز سه‌شنبه دولت آلمان در نامه‌ای به مجلس این کشور از مجوزهای جدید برای صادرات سلاح به کشورهای مرتجع عربی خلیج‌ فارس خبر داده بود. صدور سلاح به کشورهای دیکتاتوری مثل عربستان با مخالفت‌های گسترده‌ای در آلمان مواجه شده است. عربستان از سلاح‌های ممنوع شده در سطح بین‌الملل از جمله بمب‌های خوشه‌ای در بمباران مناطق مسکونی استفاده کرده و بیمارستان‌ها و مراکز درمانی را هدف قرار می‌دهد.