kayhan.ir

کد خبر: ۷۰۸۲۶
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۰
47 مزدور سعودی کشته شدند

موشک بالستیک انصارالله آواکس‌های آمریکا را در عربستان به آتش کشید

انقلابیون یمن با شلیک موشک بالستیک قاهر1 به پایگاه نظامی العند ضمن به هلاکت رساندن 47 مزدور سعودی، هواپیماهای آمریکایی آواکس را منهدم کردند.


به گزارش تسنیم، یک منبع نظامی یمنی اعلام کرد، اصابت موشک بالستیک قاهر1 به پایگاه نظامی العند در استان لحج یمن که بامداد یکشنبه شلیک شد به کشته شدن حدود 47 مزدور وابسته به متجاوزان از جمله تعدادی خارجی و زخمی شدن ده‌ها فرد مسلح دیگر منجر شد. بر اثر اصابت این موشک همچنین سایت موشک‌های «هیل» آمریکایی و تعدادی از هواپیماهای آواکس مستقر در آشیانه‌های هواپیما در این پایگاه نظامی منهدم شد و خدمه آنها کشته شدند و اتاق عملیات پایگاه العند نیز منهدم شد. این دومین حمله موشکی نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به پایگاه نظامی العند در هفته‌های اخیر است.
از سوی دیگر، رئیس شورای سیاسی انصارالله یمن اعلام کرد: «ما هرگز به تفاهم یا هر طرحی که احتمالا به توقف تجاوز و پایان دادن به رنج مردم یمن منتهی شود از سوی هر طرفی هم که باشد، پشت نمی‌کنیم و مطمئن هستیم که متجاوزان به مرحله‌ای از ناامیدی و شکست رسیده‌اند.» به گزارش ایسنا، «صالح الصماد»، در درباره اخبار اخیر رسانه‌ها درخصوص توافق عربستان و انصارالله اعلام کرد: «آنچه رسانه‌ها در این باره منتشر کردند در راستای سرپوش گذاشتن بر شکست متجاوزان در به زانو درآوردن مردم یمن است. آتش‌بس مرزی در راستای ایجاد زمینه‌ای برای برگزاری دیدارها جهت توقف تجاوز علیه مردم یمن و پایان دادن به رنج و مشکلات آنهاست.» رئیس شورای سیاسی انصارالله یمن تاکید کرد برای این‌که حقایق را آن طور که بوده به ملت یمن توضیح دهیم تا حقایق وارونه نشان داده نشود، باید اعلام کنیم که آنچه در روزهای گذشته در مرزها رخ داد، اولین تماسی بود که طی آن یکی از اسیران سعودی به خاطر وضعیت جسمانی‌اش با شماری از اسیران ارتش و کمیته‌های مردمی مبادله شدند که چنین مسائلی در جنگ‌ها رخ می‌دهد. «الصماد» افزود: «به خاطر  این‌که، توقف جنگ و تجاوز خواسته همه یمنی‌هاست، هیچ مانعی از نظر ما وجود ندارد که از چنین ابتکارهایی برای ایجاد کانال ارتباط با طرف دیگر به منظور شنیدن دیدگاه‌ها و تفاهم برای دستیابی به سازوکارهایی ایجاد شود که ممکن است به گفت‌وگوی عزتمندانه و با حفظ کرامت منجر شود و با گروه‌های ملی هم در راستای آنچه به نفع کشور است، مشورت صورت گیرد. این تفاهمات اولیه بود که طی آن درباره گام‌های تدریجی که ممکن است به توقف تجاوزگری منجر شود، تفاهم صورت گرفته است البته در صورتی که کشورهای متجاوز نیت صادقانه‌ای برای توقف جنگ داشته باشند، بنابراین باید تاکید کنم که ما هرگز هیچ چیزی را از دست نخواهیم داد و ضرر نخواهیم کرد و ملت ما هم به رهبرانش و رهبرانش به این ملت اعتماد دارند و هرگز به هیاهو و سرو صدای این طرف و آن طرف اعتنایی نخواهند کرد.»