kayhan.ir

کد خبر: ۷۰۸۲۴
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۰

حزب‌الله: شیطنت‌های آل سعود کل منطقه را تهدید می‌کند

حزب‌الله لبنان اعلام کرد، عربستان امروز به خطری برای کل منطقه تبدیل شده است و اگر اسرائيل جنگی علیه لبنان آغاز کند مسئولیتش با عربستان است.


شیخ «نبیل قاووق» نایب رئيس شورای اجرایی حزب‌الله روز یکشنبه در مراسم بزرگداشت شهید «محمد سام بخری» در حسینیه شهرک «صریفا» عربستان را خطری برای کل منطقه خاورمیانه و مردم آن توصیف کرد.
به گزارش فارس به نقل از شبکه المنار، قاووق تفکر وهابی را خطری برای کل انسانیت برشمرد و گفت که غربی‌ها اندک اندک متوجه این خطر می‌شوند زیرا دریافته‌اند، کسانی که خود را در لندن و مادرید و پاریس منفجر می‌کنند همه‌شان اندیشه واحدی به نام وهابیت دارند. این مقام حزب‌الله گفت: امروز پس از تصمیم‌های خصمانه عربستان علیه لبنان، می‌توانیم با اطمینان بگوییم که نظام سعودی، رژيمی تروریستی است که به لبنان و ارتش و ملت و مقاومتش تجاوز می‌کند... و اسرائيل را به جنگی جدید علیه لبنان و مقاومت تحریک می‌کند.
وی افزود: عربستان در جنگ 33 روزه سال 2006 شریک تصمیم‌گیری اسرائيل بود اما ما سکوت کردیم و امروز در سال 2016 این کشور با تصمیم‌هایش پیام تحریک‌آمیز و تشویق‌کننده برای اسرائيل می‌فرستد تا جنگ جدیدی علیه لبنان آغاز کند و در نتیجه عربستان مسئول هر جنگ احتمالی آینده علیه لبنان است.
گفتنی است شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه عرب با تحریک عربستان حزب‌الله لبنان را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دادند. این در حالی است که این تصمیم غیرعاقلانه با واکنش‌های شدیدی از سوی کشورها و مقامات جهان اسلام مواجه شده است. رژیم آل سعود برای نشان دادن دشمنی و کینه‌توزی بیشتر خود  اعلام کرد شهروندان عربستانی که از حزب‌الله لبنان حمایت کنند به شدت مجازات خواهند شد و از کشور اخراج می‌شوند. عربستان اخیرا اقدامات زیادی را علیه لبنان به بهانه مواضع حزب‌الله اتخاذ کرده است که از جمله لغو کمک نظامی خود به ارتش لبنان و ممانعت از سفر شهروندان عربستانی به این کشور است.