kayhan.ir

کد خبر: ۷۰۸۲۲
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۰

راست افراطی حزب مرکل را در 3 ایالت مهم آلمان شکست داد

نتایج انتخابات ایالتی در سه ایالت مهم آلمان که به گفته کارشناسان آزمونی برای سیاست پناهندگی مرکل بود از موفقیت چشمگیر حزب راست افراطی آلمان و شکست تلخ حزب دموکرات مسیحی مرکل خبر می‌دهد.




آلمان یکی از محبوب‌ترین مقاصد برای پناهجویان محسوب می‌شود هجوم بالای پناهندگان به این کشور به تشدید  خشونت نژادپرستان و احزاب  راست افراطی و حملات علیه پناهندگان منجر شده که نگرانی مقامات سیاسی و امنیتی آلمان را به دنبال داشته است.
اما در نخستین زورآزمایی رسمی بین دولت و مخالفان پذیرش پناهجویان در آلمان نتایج انتخابات ایالتی «یکشنبه بزرگ» در سه ایالت مهم آلمان از موفقیت چشمگیر حزب راستگرای افراطی «جایگزینی برای آلمان»  و شکست حزب حاکم آنگلا مرکل خبر می‌دهد.حزب دموکرات مسیحی مرکل در ایالت بادن - وورتمبرگ شکست تلخی را تجربه کرد و در ایالت‌های راینلاند  - فالتز و زاکسن - آنهالت هم بسیاری از رای‌های خود را از دست داد.این انتخابات ایالتی به عنوان یک آزمون برای آنگلا مرکل در جریان بحران پناهندگان محسوب می‌شد.حزب «جایگزینی برای آلمان»  مخالف سیاست‌های مهاجرتی مرکل است. همزمان با این انتخابات  راستگرایان آلمان نیز در برلین تظاهرات کردند و شعار «مرکل باید برود» و «ما صدای خلق هستیم» را سر دادند.پلیس با حدود 1300 نیرو در محل برگزاری این تجمعات حاضر بود. در مجموع حدود 32 نفر نیز بازداشت شدند.این اقدام اعتراضی از سوی گروه راستگرای افراطی موسوم به ما برای برلین و ما برای آلمان سازماندهی شده بود. این گروه خواهان استعفای مرکل و کنترل‌های سختگیرانه‌تر مرزی علیه پناهندگان هستند.