kayhan.ir

کد خبر: ۷۰۸۲۰
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۰

تروریست‌های القاعده 22 جهانگرد را در ساحل عاج به قتل رساندند

در حمله تروریست‌های مسلح القاعده در ساحل‌عاج به سه هتل ساحلی در شهر تاریخی«گراند بسام» در مجاورت شهر ابیجان، دست‌کم 22 تن کشته شدند.

 

حمله به هتل‌های« لا پایوت»، «اتوآل دو سود» و «کورال بیچ» انجام شده براساس گزارش‌ها، آمار کشته‌شدگان دست‌کم 22 تن است و احتمال افزایش شمار قربانیان وجود دارد.  افراد مسلح که چهره‌هایشان را پوشانده بودند، ابتدا به هتل «اتوآل دو سود» واقع در 40 کیلومتری «ابیجان» پایتخت ساح عاج حمله کردند و گردشگرانی را که در ساحل بودند را به رگبار بستند.
به گزارش ایسنا «حسن واتارا»، رییس‌جمهوری ساحل عاج در بازدید از محل وقوع حمله، ضمن تأیید خبر کشته شدن 14 غیرنظامی و 2 نیروی ویژه، گفت که 6 فرد مسلح دست به انجام این حمله زده‌اند.
در پی این حمله، نیروهای نظامی و افراد پلیس سریعا به این منطقه اعزام شدند. مقامات ساحل‌عاج این حمله را یک «اقدام تروریستی» دانسته‌اند و شاخه القاعده در مغرب نیز مسئولیت آن را به عهده گرفته است. یک شاهد عینی به خبرگزاری فرانسه گفته است که بسیاری از گردشگران را دیده که از ساحل به اطراف می‌گریختند.  پیش‌تر القاعده در مغرب اسلامی مسئولیت حمله ماه نوامبر به هتلی مجلل در مالی و حمله ماه ژانویه به هتلی در بورکینا فاسو را به عهده گرفت. این گروه که در جریان جنگ داخلی الجزایر در دهه ۱۹۹۰ ظهور کرد، در سال‌های اخیر فعالیت خود را در منطقه ساحل در جنوب صحرا گسترش داده است.