kayhan.ir

کد خبر: ۷۰۸۱۹
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۰

تحریک آمریکا و پاسخ کره‌شمالی:با بمب هیدروژنی نیویورک را نابود می‌کنیم

کره‌شمالی در جدیدترین تهدید خود علیه آمریکا و برای چندمین بار طی هفته‌های اخیر تهدید کرد که با بمب هیدروژنی قادر است قلب شهر نیویورک را نابود کند.


آمریکا و کره‌جنوبی در پاسخ به آزمایش موشکی ماه ژانویه کره‌شمالی چند روزی است که رزمایش بزرگ خود را آغاز کرده اند.حدود 17 هزار نیروی نظامی آمریکایی در کنار 300هزار نیروی نظامی کره‌ای در رزمایش «عزم کلیدی» شرکت دارند. اما این رزمایش نه تنها تنش در شبه جزیره را کم نکرده بلکه مواضع و تهدیدات پیونگ یانگ طی روزهای اخیر تندتر نیز شده است. در جدیدترین تهدیدات کره‌شمالی اعلام کرد بمب هیدروژنی جدیدی دارد که بسیار بزرگتر و پیشرفته‌تر از بمب هیدروژنی شوروی سابق است و اگر این بمب هیدروژنی بر روی یکی از کلاهک‌های موشک‌های بالستیک نصب شود و به منهتن اصابت کند، همه ساکنان آنجا را فورا از بین خواهد برد و شهر نیویورک را به خاکستر تبدیل خواهد کرد.
شنبه گذشته نیز کره‌شمالی اعلام کرد که ارتش این کشور آماده حمله پیشگیرانه و آزادسازی کره‌جنوبی است، اگر نشانه‌هایی وجود داشته باشد که نشان دهد رزمایش نظامی مشترک آمریکا و کره‌جنوبی برای اشغال این کشور است.
کره‌شمالی هفته گذشته نیز تهدید به حمله پیشگیرانه هسته‌ای به کره‌جنوبی و آمریکا کرده بود. شورای امنیت سازمان ملل اخیرا قطعنامه جدیدی را با هدف اعمال تحریم‌های سختگیرانه و شدید علیه کره‌شمالی تصویب کرده است. برخی دیپلمات‌های سازمان ملل قطعنامه پیشنهادی آمریکا را شدیدترین رژیم تحریم‌های سازمان ملل در دو دهه اخیر ارزیابی کرده‌اند.کره‌شمالی اعلام کرده است که توسعه برنامه موشکی و ارسال ماهواره به فضا حق حاکمیتی این کشور است و این برنامه‌ها را ادامه خواهد داد.